Vecka 2 - Tidens tand

Vecka 2 i Fototrissen fick temat Tidens Tand.


Ett lite klurigt tema... Det blev tre foton som är helt olika och tolkningen är helt annorlunda...


Var i en samlingssal i Säffle som verkar användas flitigt. Ett foto på bordsskivan framför mig. Tydligt märkt av tidens tand. Kanske en kaffekopp, kanske ett vattenglas.....vad vet jag....


På mitt jobb har vi faktiskt ett äkta kranium. Tänderna är inte riktigt kvar och tack vare mig finns även en limmad spricka i den lösa överdelen. Snacka om Tidens Tand :)


Idag hade jag tvättstuga och där står det en gammal mangel. Jag manglar inte mina lakan, men varje gång tänker jag att jag borde göra det. Det är ju så otroligt skönt med manglade lakan. Min mamma gjorde alltid det när jag bodde hemma. Det var skönt att krypa ner i de supersläta lite hårda och stela lakanen. Är det någon som manglar sina lakan nu för tiden eller är det något på utdöende? Jag som har rätt trångt i mina skåp borde verkligen mangla mina lakan bara för att få plats....men..... Kanske nästa gång.

Dagens plus: Pyssla ihop med Lena och Maria.
Dagens minus: Fick inte iväg något SMS idag heller.
Dagens fundering: Ska jag göra en såndäringa ARTjournal och vad ska jag ha den till?


Kommentarer
marja

Japp jag manglar lakanen =) Hittade en mangel på loppis för 50;- så det blir hårda manglade lakan i sängen =)

2012-01-15 @ 21:56:38
URL: http://marjasblog.blogspot.com
Chruss

Här är en till mangeltant :-D

2012-01-16 @ 09:46:28
Gunvor

Kul tolkningar av temat. Jag funderar också på det där med Art Journaling men vet inte riktigt var jag ska börja ...



Kram, Gunvor

2012-01-16 @ 14:41:16
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0