Vecka 5 - Insekter

 

Det var jag som valde temat, jag tycker fortfarande att temat är riktigt riktigt bra. Men det blev ju fel årstid. I smällkalla februari har det varit svårt med insekter kan jag lova. Därför blev det väl lite annorlunda lösningar på det hela....

 

 

Kanske är det barbariskt att sätta insekter på nålar för att spara dem. Men titta så vackert! Vilken fin ordning det är! Det finns faktsikt regler för att nåla insekter. Jag fick ju prova på detta under den tiden jag pluggade på universitetet. Men insekterna på bilden är en av samlingarna vi har på mitt jobb. Dessa är trevligare att titta på än de vi har ingjutna i plast, men dessa är ju så klart betydligt skörare...

 

Jag hittade en levande insekt!!! Ser ut som något mygg-aktigt...Vet inte riktigt vad det är, den satt i taket i trapphuset. Jag tror den lever iaf...

 

I väntan på sommaren! På balkongen står det kvar en kruka med döda växter....den rosa fjärilen är fortfarande vacker.... Snart kommer det nya blommor till fjärilen....bara lite kyla och snö först...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0