Sportlov

Vips så blev det sportlov. Det är en bra vecka att vara ledig på, för det har varit väldans fint väder. Okej att det var snö i måndags, men det förvann snabbt. Det känns som om det är vår nu. Livsandarna återvänder!

Nu när jag har lov så passar jag på att göra lite måste-grejer i början på veckan. Tandläkaren.... Men det var ju inte så farligt, jag fick ju present när jag var där.


Necessären är ju jättefin, synd att det är text och logga på den. :) Tandtråd....hmmm....man ska visst använda det varje dag....ska bli bättre på det, i år igen.

Sedan passade jag på att gå och klippa mig. Nu när man har kort hår måste man ju klippa sig betydligt oftare. Den frisören jag har haft har flyttat från Karlstad så nu har jag jagat runt efter en ny favorit. Det känns bra än så länge iaf, får ha det ett par dagar innan man kan bestämma sig för vad man tycker. Färgade hået, men det gjorde jag hemma. Valde denna gång lila. Fick åka stan runt för att hitta lila färg. Men hittade en i ett, för mig, okänt märke. Slafsade i färgen och det blev verkligen lila....


Självklart blev det inte den ljuslila färgen, det blev mörkt men tydligt lila och jag är väldigt nöjd med det. Nu får vi bara se hur bra färgen sitter. Det är ju alltid det som är den stora frågan.

Jag har även hunnit med att träffa Diana. Vi passade på att ta en glass-fika på Carli. Otroligt god glass...teet var oxå gott. Det var trevligt att strosa runt på stan och kika lite. Det gör jag ju så otroligt sällan faktiskt.


Nu funderar vi på att gå dit på glassprovning....

Min telefon är fortfarande konstig. Ett nytt simkort är beställt, men det har inte kommit än. Titt som tätt tappar telefonen kontakten med omvärlden. Jag tror att den mår bättre av värme, men ibland känns det som om den teorin inte riktigt stämmer. Idag lyssnade jag på bok och helt plötsligt bara den var utan simkort. ARGH!!!!


Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på att se detta! Men tanken på att bli utan telefon under tiden de ska laga den är ÄNNU värre. Hmmmm, det känns som om någon sitter i mitt huvud och skriker "Fjortis!!"....men det är väl bara inbillningen?

När jag tänker på jobbet så blir jag lite ledsen.... Vattendestillatorn är trasig. Det kan verka som en töntig grej, men den hade liksom affektionsvärde.


Där är den sönderslagen, hur det har gått till har jag ingen som helt aning om. Det är väl inte det viktiga, men nu måste det köpas en ny. Det är inte lätt att hitta en som är lika bra. För denna var ju så tydlig och bra och man kunde visa för eleverna hur det fungerar att destiellera vatten och det blev tydligt hur det fungerade. Nu har jag börjat leta efter en annan....får se hur det går..... Snyft snyft!

Har jobbat vidare på min artjournal.


Den blev lite mörk kanske......men skimrande fin :)

Ett litet grattiskort oxå. Nu laddar jag inför scrapträff/mässan som är i helgen. Det ska bli väldans trevligt att få umgås med Maria och Lena hela helgen. Självklart ska det bli kul att pyssla oxå.

Dagens plus: Kortare hår och ny färg.
Dagens minus: Matteproven är fortfarande orättade.
Dagens fundering: Men vad ska jag göra då?


Kommentarer
Elwa

Ser ut som om du använt glimmer mist till håret! I lila och grönt... Fast det blev väl bara lila som jag förstod... Läckert!

Din art journal är också jätteläcker. Ha så trevligt på träffen i helgen! Börjat packa?

2012-03-01 @ 06:32:41
URL: http://verksta.blogspot.com
Emma

Tänk om jag också vågade ha lite färg i håret så där......

Fast jag skulle nog välja lite åt det röda hållet istället. Just nu har jag grått/vitt på sidorna med lite brunt högst upp hahaha

Läckra kort du gjort också!! Och Art Journal - något jag vill testa men har inte riktigt saker till det. Någon gång så....

2012-03-13 @ 18:07:21
URL: http://emmasscrapbooking.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0