Alla Hjärtans Dag

En dag som uppmärksamades litegrann av mig iaf. Elever i min klass hade på ett _mycket_ snällt och trevligt sätt bett om kakor så vi kunde mysa tillsammans. Så vi fick mysa på måndagen då vi träffas allihopa samtidigt. Självklart var det hjärtan på kakorna.


Mumselimums! Det blev uppskattat och även de som hamnade inne i lärarrummet försvann i ett nafs.

Jag gjorde ett kort och skickade till Maria. Hur kunde jag motstå när jag hittade en textstämpel som passade perfekt.

För det är väl så, en bästa vän får veta mycket (allt) och då är man kompisar för alltid. Det är sådan som Maria är för mig. Stora kramar till dig vännen! :)

Jag har nu även börjat min art journal. Men det har inte blivit som jag har tänkt mig. Fast jag hade ju inte tänkt klart när jag började. :) Jag blev inspirerad och hjälpt av Karin. Tack tack!!


Jag hade först tänkt att göra en artjournal som jag skulle skriva i, men denna första sidan blev ingen sida att skriva något på.... Det är ju egentligen inget nytt för mig, jag gjorde ju ett par tavlor under 2006 och då använde jag mig av gesso och twinklar. Denna gången blev det gesso och akrylfärg. För er som inte känner igen texten kan jag säga att den är ärligt stulen av James. (Nej, inte en James, utan James.....gruppen....musik.....äh.... vet du inte så vet du inte :) ) Har inte gjort fler sidor ännu, men det ska bli, har förberett lite.... Ska nog köpa lite mer skimrig akrylfärg för oj så snyggt det är!

Nu ska jag sätta mig och rätta lite prov, för det är ju kul!

Dagens plus: En härlig powernap :)
Dagens minus: Snöfall, nu vill vi ha vår!
Dagens fundering: Hur kunde den gå sönder??


Kommentarer
Karin

Himla läcker Agneta! Är det MMs magnetstämplar du stämplat titeln med? Ser fram emot att få se fler alster!!! Kraaam

2012-02-16 @ 19:38:12
URL: http://pappersgladje.blogspot.com/
Agneta

Sometimes, är stämplat med ett alfabet jag köpt på loppis, vet ej märke. Clearstamps, möjligen Hero Arts. Resten av texten är clearstamps från Forma Hantverk. Ett favoritalfabet då det finns många av samma bokstav så att man kan skriva många ord samtidigt. Men bäst av allt, det är såååååå snyggt! :) Det kommer mer...säkert efter helgen :)

2012-02-16 @ 20:17:17
URL: http://agge.blogg.se/
Maria

Tusen tusen tack. Jag blev så glad för det finakortet. Och visst är det så, att vi vet "för mycket" :) Kram

2012-02-16 @ 21:19:00
lenislenis

Håller med - det blev jätteläckert med den skimriga färgen!

ÅH vilken bra textstämpel! Å fint kort!

2012-02-16 @ 22:13:59
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Angela

Himla snygga färger! Jag blev så inspirerad för några månader sedan och tänkte börja med en Art Journal, men så bara rann det ut i sanden... ska kanske tänka om igen, vore kul...



Gulliga kakor :) dom ser vansinnigt goda ut.

2012-02-19 @ 11:13:17
URL: http://trivsammastunder.weebly.com
Fröken Finemang

gu va snyggt!



jag måste nog sätta mig ner med mina grejjer snart, finna inspirationen när jag sitter där.



du gör så himla fina grejjer!

2012-02-22 @ 13:49:13
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0