Min lärarkalender

I år är året! Nu ska jag börja! Jag ska börja med att använda kalender ordentligt på jobbet. Jag har i många år använt ett annat system, och det funkar bra för mina lektioner, men mycket annat skrivs på lappar som hamnar på mitt skrivbord och det har en tendens att bli lite rörigt där.... Så förra läsåret försökte jag mig på kalender och lektionssystemet. Det höll i typ tre veckor, sedan glömdes kalendern bort. Sedan köpte jag mig en jättesnygg kalender från personligalmanacka.se för tänkte att det kanske var det som var problemet, att jag behövde skräddarsy en egen snygg.....men näe..... Det hjälpte inte, ett par veckor och sedan var kalendern glömd.
 
Några av er tänker att jag skulle kunna använda min telefon för allt jag behöver komma ihåg, men då missat jag mitt lektionssystem.
 
Nu har jag kommit på en idé, något omständlig kanske, men jag tänker ändå prova den! Ska försöka att föra in lektionerna i kalendern på ett bra sätt. Jag är nu villig att prova allt. Jag vill få lite bättre ordning. Vi får väl se hur det går.....detta året.....
 
Men jag har i alla fall försökt göra min kalender till något fint!
 
Detta var vad jag hade att börja med....
 
Såhär blev den när den blev klar. Jag är otroligt nöjd med den. Ett steg i rätt riktning!
 
Dagens plus: Träffa Diana.
Dagens minus: Själviska människor.
Dagens fundering: Städa lite, fixa lite och sedan är det väl dax att fika lite?
 


Kommentarer
Gunvor

Så fin den blev!

Jag känner igen din almanacksproblematik. Men nu kör jag med en almanacka från Personlig almanacka ... och lösa lappar som jag skriver på postit och sätter i kalendern på rätt veckouppslag. Och det verkar funka - har hållt på sedan februari med bara två omstarter (nu senast efter semestern)

Kram, Gunvor

2012-08-27 @ 21:51:51
URL: http://gunvors.blogg.se
karin johansson

Jättefin! Hoppas det kommer att fungera.

2012-08-31 @ 19:32:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0