Imorgon börjar en ny vecka!

Och det ska bli riktigt skönt det. Det har varit en märklig vecka och det ska bli bra med en ny start. Någon sa att man måste slå i botten först innan det vänder uppåt, jag har traskat omkring i gyttjan på botten ett tag nu, så nu är det dag att sträva uppåt uppåt uppåt!

2011-11-09


Sitter och gör ett kort till en utmaning. Så härligt att få plocka fram stämplarna och bara titta på dem och inspireras av dem. Fick ihop ett kort till Octoberstampsutmaningen iaf. :)

2011-11-10


Jag förstår inte varför eleverna säger så. Det är ju superkul! :) (och frågan är ju alltid om suga är bra eller dåligt...)

2011-11-11


ÄNTLIGEN!!! Mitt badrum är klart! Det blev toppenbra och jag är så nöjd! Det är skönt att inte behöva dela badrum med okända människor. Det är skönt att allt ser ut som vanligt hemma. Nu ska man bara lära sig att de sänkt lysknappen, sänkt golvet och sådär.

2011-11-12


Det är ingen snäll hund, det är en elak blå varg! Den är bara så söt :) Impulsköp på IKEA.

2011-11-13


Söndagsfrukost! Det är rätt trevligt att käka frukost på söndagen. Till och med Fritz gillar ju när jag äter lite yoghurt, för då får ju han slicka skålen... Ingefärsmarmelad var smaskens!

2011-11-14


Ännu ett besök hos veterinären. Ännu ett nytt blodprov. Nu vet vi att Fritz inte har diabetes, inga problem med njurar, inga problem med lever, inte ont i tänderna, inga konstiga blodvärden. Veterinärerna förstår inte vad som är problemet.... Jag känner mig maktlös! Men nu är det slut med tvångsmatningen, dax att försöka få lite mer ostressad miljö.

2011-11-15


Provbakade muffins inför morgondagens lektion. Dax att testa bakpulvers inverkan på muffinsarna. Det kommer att bli toppen det!

2011-11-16


Nu ska Fritz äta lite medicin för att minska magsyran. Förhoppningsvis är det detta som är problemet. Han äter mer nu, men helst kattgodis och väldigt lite av annat. Men...ja.....vad ska man göra....

2011-11-17


Om jag bara kunde skulle den här dagen bara försvinna! Jag har i alla fall lärt mig att tårar aldrig tar slut....

2011-11-18


Bio med Diana och en miljard fjortisar. Det misstaget gör vi inte om en gång till. Filmen var bra, men lite seg.... Det var iaf en trevlig avslutning på dagen. Dagen var återigen fylld av tårar men även skratt. Jag inser att jag har otroligt bra kollegor och vänner. Det har varit skönt att få prata.... Men på bio var jag tyst, önskar att brudarna som satt brevid mig hade varit det oxå. Vilka kommentarer....

2011-11-19


Pysselträff! Började med en kortliftning av ett kort som Ingrid/Inola gjort som jag fastnade för. Jag kom halvvägs med det iaf, ska göra klart resten sen....jag ska bara.... Hade inte så mycket ro i kroppen....satt ett par timmar sedan åkte jag hem.

2011-11-20


Men allvarligt talat! Hur stora spindlar finns det egentligen i Sverige? Den satt där upp vid taket i soprummet. Den putsade sina sylvassa gifttänder och bara väntade på att anfalla. Det är ett under att jag fortfarande lever....


Här är en LO från Sundströmspelningen i somras.


Ett tackkort med spöket Laban. Provade mitt nya whirlpool-alfabet. Gillar det massor!

Dagens plus: Storstädat till hälften
Dagens minus: Mamma ligger på sjukhus
Dagens fundering: Kan det inte bara vända nu?


Kommentarer
Fröken Finemang

hur går det med mammis?

KRAM!



O ny vecka, nya möjligheter, nya härligheter, inga tråkigheter..

2011-11-20 @ 22:50:07
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0