Sportlov

Det är inte så tokigt att ha sportlov. Jag har nu hunnit ikapp med mig själv, och imorgon ska jag hinna ikapp med mitt hem, resten av veckan ska bara flyta på :)

Idag har jag varit hemma hos Stefan och fikat. Alltid lika trevligt att träffa honom. Vi försökte dra upp lite fiffiga planer, men de verkade ändå gå i stöpet på slutet. Varför är det alltid så? Men det blev mycket skratt och mycket allvar, den perfekta kombinationen.

Började hela dagen med att kika runt på bokrean. Trevligt nöje. I och för sig så behöver jag inga böcker, jag hade redan innan ett tjugotal olästa böcker....nu har jag elva till.... Så det är väl bara att läsa vidare.

2011-02-25


Sista dagen före lovet så var det hockeyturnering efter lunch. Tegnérskolan mot Höglundaskolan. En tjejmatch och en killmatch. Jag glömde dock kameran denna dag, men som tur är så hade jag ju massor med elever som tog en massa foton, och de är helt sjukt bra på att hantera kameran... Detta foto har Josefine tagit, tack för att jag fick låna det. Här har vi vårt damlag, som vann. Vårt herrlag, som vann. Samt de två lurviga, fluffiga maskotarna. Ja, det blev en härlig avslutning på fredagen.

2011-02-26

Dagens projekt var att överföra lite videofilmer (från jobbet) till dvd. Så jag mixtrade med video, dator, mojgrej och filmer. Inget blev som det skulle. ARGH! Kopplade allting väldigt fint, inget fungerade som det skulle. Ingen bild. Efter ett tag gav jag upp....

 

2011-02-27

Det ser inte så farligt ut. Bara som en liten rännil med vatten genom istäcket. Men jag kan informera att detta räcker för att köra sönder lite plastdetaljer på en cool, låg (väldgt lånad) bil. Den lilla rännilen visade sig vara nästan en decimeter djup.

Efter att jag hade smsat med Jan om mitt misslyckade föra-över-film-projekt så sa han till mig att rycka med mig grejerna och åka dit så skulle han hjälpa mig och jag skulle få te och kladdkaka. Hur kan man motstå en sådan deal? Det är en vattenläcka utanför mitt hus, så vattnet har smält isen precis vid vår utfart. Jag såg det och jag körde verkligen på kanten där det verkade vara så grunt som möjligt. Jag hörde hur det small till, men hoppades på det bästa. När jag sedan klev ur bilen så såg jag att det såg allt annat än bra ut. Så jag sa direkt till Jan 'Vill du bli förbannad nu, eller vill du vänta lite med det?'. Svaret blev 'Vad fan har du gjort?' . När han såg sin bil frågade han hur fort jag hade kört egentligen. Som om jag skulle kuna ha fått upp någon hastighet på parkeringen ens om jag hade försökt. Han gick ut och bröt det på plats, det knakade lite obehagligt och han såg inte helt nöjd ut....men bilen såg (i mina ögon) ut som innan. Så numera parkerar jag inte på min pakeringsplats... De har nu varit och skrapat iskanterna med en stor grävskopa...men det ser väldigt djupt ut ändå, jag chansar inte...

 

2011-02-28

Använde eftermiddagen till att färglägga lite stämpelmotiv. Har ju lite kort jag ska göra, så detta var lagom avkopplande.

 

2011-03-01

 

Årets inköp på bokrean. Den boken jag är mest sugen på är den som Nick Cave skrivit. Det kan nog bli något helt annat än vad jag brukar läsa, och det är väl det som är lite grejen? Så nu är det bara att längta till sommarlovet så man har tid att läsa en massa. :)

 

På pysselfronten har jag Helene och Marja bytt ATC. Vi gjorde två olika en med tema Rörelse,

 

(ojsan, har visst lyckats med att beskära bilden lite väl häftigt på vänsterkanten...). Det är stämplar från Cherrypie och jag gillar verkligen den springade kvinnan.

 

Den andra jag gjorde hade tema Steampunk. Ett helt nytt tema för mig, men oj vad mycket fint man kunde hitta på nätet när man sökte..

 

Jag har även fått fyra finfina ATC tillbaka så nu bestämde vi att göra en ny miniswap. Det ska bli kul! Men först ska jag ta mig an en utmaning på Stämpelsnack.se. Det är skönt att bara kunna snöa in på detta. Håller nu på med att greja i ordning med foton till scrapmässa/träff som är i helgen.

 

Imorgon blir det en sväng på stan (igen) och tvättstuga och sedan ska jag fixa de där filmerna så de kommer över på DVD. Verkar bli lite halvrisig kvalité tyvärr...men nu fungerar det ju iaf. Så var det ju det där med att städa oxå. Oj så skoj!

 

Dagens plus: Umgås med Stefan

Dagens minus: Bokrean på nätet är bättre än i verkligheten

Dagens fundering: Hur mycket sover en katt egentligen? (Ja, jag har internet och kan ta reda på så enkla grejer, 16 timmar på ett dygn ungefär...och det gör Fritz....LÄTT!)



Kommentarer
Sara-SaGam

Wow vilka läckra stämplar du färglagt!

2011-03-04 @ 22:11:07
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0