SEMESTER

Nu är det semester och det känns himlans bra faktiskt. Detta är första lediga dagen. Började med att sova riktigt länge, ovanligt länge. Antar att det var det som behövdes. :)

2011-06-18


Pysselträff på Rud. En trevlig och kreativ dag. Gjorde två LO och ett kort. Men framförallt så var det en massa skratt och skoj. Lena visade lite nya roliga grejer. Provade att göra halsband och fick även lite tips om glassine. Det ska jag leka lite med framöver har jag tänkt. Ska bara ståda i ordning i pyselrummet först.

2011-06-19


Man hoppas alltid på storvinst när man köper Triss. Varför skulle man annars köpa? Oftast slutar det som med denna lott. Vinst på 25 kronor (eller ja, oftast blir det väl en nitlott, men....). Jag vet att man inte kan köpa lycka för pengar, men jag är rätt säker på att man kan bli lite lyckligare iaf.  Jag brukar fantisera lite om vad jag skulle göra med pengarna om jag vann. Det är inte bara jag som skulle ha nytta av att jag vinner kan jag ju säga iaf. Men jag fortsätter drömma och köper en lott då och då. Denna vinst byter jag ut mot en ny lott...

2011-06-20


En kväll på travbanan. Det var jobbet som var iväg en kväll på Färjestadtravet. Vi fick en guidedad tur på området, fick klappa hästar och pratat med kuskar. Vi fick så klart tips om hur vi skulle satsa pengar denna kväll. Jag nöjda mig med att titta på hästarna. Det var en mycket trevlig kväll med hästar, mat och trevliga kollegor. Några vann och några förlorade, allt med ett leende på läpparna.

2011-06-21


Träffade Joakim för en fika. Av en slump tittade jag in i skyltfönstret bredvid fiket. Där stod det en lampa som bara skrek Maria. Så det blev ett foto och Maria gillade de där molnen så klart. Det var väl bara prislappen som inte riktigt gillades...

2011-06-22


Det var inte bara vi som var på lunch. En gräsand läste menyn och traskade in på restaurangen. Enrolig avslutning på detta läsåret. Plockade och packade och sorterade och grejade. Hann inte bli riktigt klar. Tar en tur till Säffle framöver. Dels för jobb, men även för vitt vin på en solig balkong tillsammans med goda vänner.

2011-06-23


Första dagen på semestern! Fika med Maria och Lena. Trevligt och mysigt. Vi åkte till Café August och det är ju ett väldans trevligt ställe. Och om ett par veckor ska jag dit och kolla in Stefan Sundström. Det ska bli toppen!

Ja, semester alltså. Det får vara dagens ord. Det har varit en härligt slapp dag. Imorgon ska det bli storstädning. Lägenheten ser ut som skrutt rent ut sagt. Så städa och fixa och flytta runt grejer och sedan får man väl se vad det blir... Ibland får jag för mig att jag ska byta plats på sovrum och pysselrum....men när jag tänker lite längre så känns det inte som någon bra idé. Men men. Jag ska bära grejer till vinden och försöka bli av med lite grejer i lägenheten. Det blir nog bra att få göra allt i lugn och ro liksom, att känna att man hinner göra klart det. Det har varit lite si och så med det senaste tiden. Allt blir bara halvdant gjort, om ens det.....

Men jag ska väl ta och visa upp några kort jag har gjort....det var ju längesedan sist..


Beställningskort till ett bröllop. Hjärtstämplarna kommer från Octoberstamps.


Stämpel från Stampinback. Provade även min nya embossingfolder och sandpapprade lite.


Tim Holtz-hjärtat är stansat i grungebard och sedan målat med alrylfärg. Vingarna har även crackleaccent på sig, därav den reflekterande ytan. Texten från Inkido.

Dagens plus: Semester-mys med Lena och Maria
Dagens minus: Jag glömde ju fixa med grattiskortet
Dagens fundering: Jaså? Midsommar redan? Har inte ens hunnit tänka på det än.....



Kommentarer
Helene

Tack för inspiration om bröllopskort, har best på de till nästa vecka!



Skön start på semestern, hoppas resten blir lika braigt!

2011-06-23 @ 23:34:36
Sara-SaGam

Nu och för alltid är ett coolt bröllopskort tycker ag!

2011-07-04 @ 23:11:17
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0