Jag överlevde tandläkaren

2011-01-17


Jag tänker måndagstrött! Fritz brukar alltid vara vaken och pigg när klockan ringer löjligt tidigt. Men inte denna dag. Först och främst låg han och vräkte sig i hela sängen, jag fick minsann ligga där på kanten. När klockan ringde fick jag sträcka mig över kissekatten eftersom klockan står på den sidan sängen. Fritz låg glatt kvar. Fotade honom med mobilen i mörkret, därav inte helt superbra kvalité. Jag gick upp och duschade, inte ens detta lockade upp honom. När jag kom in i sovrummet igen satt han på sängen och blinkade trött och liksom bara svajade... Värst av allt var att jag kände mig ungefär lika trött....

2011-01-18


Idag var det besök hos tandläkaren. Inte något jag uppskattar direkt... Men även detta år sa hon att allt såg bra ut, att jag hade fina tänder och att jag sköter dem bra. (Hon skulle bara veta att jag ljuger om hur ofta jag använder tandtråd....) Så nu behöver jag inte dit förrän om ett år igen, det känns skönt. Även om jag nästan alltid vet att hon kommer säga att det ser bra ut så oroar jag mig. Det är otäckt med tandläkaren.

Idag har det varit lite snurrigt på jobbet. Det blev inte som planerat så att säga. Hade tänkte hinna förbereda lektioner, men det blev lite annat att göra istället. Så nu har jag suttit en stund och jobbat, och ska väl ta ett tag till med powerpoint och ett par muggar te till. Man kan inte få nog av det.....eller hur det nu var. Men det var mycket bra på jobbet idag. Kommentaren 'att få gå på dina lektioner är fan veckans höjdpunkt' värmde i mitt hjärta.

Jag gjorde ett grattiskort till svägerska som fyllde år för ett tag sedan.

Jag köpte nya stämplar på Panduro på rean och var ju tvungen att prova direkt. Blev en liten trasdocka målad med twinklar. På pysselfronten är det nu ATC som gäller för tillfället. Jag kladdar och grejer så nu är fingrarna bruna av akrylfärg men skarpt rosa av stämpelfärg. Vem behöver nagellack då?

 

Dagens plus: De underbara niorna

Dagens minus: Att det var lite kaotiskt på jobbet

Dagens fundering: Om tanke och handling kunde samarbeta lite så skulle det väl kunna bli en otroligt bra fortsättning?



Kommentarer
Sara-SaGam

Härlig kommentar som lyfter en lärare!

2011-01-23 @ 17:53:58
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0