Jag har fortsatt scrappa släkten

Jag gav förra året ett album till min faster med några LOs i. Jag fortsatte att göra LOs till det albumet som hon fick i julas. Jag ville ju att hon skulle få välja lite foton. Jag har gjort LOs i 8x8 vilket inte är det lättaste när man har gjort 12x12 senaste tiden. (Att jag började scrappa i Lettersize har jag förträngt...)

Det här är ett foto på min farmor och farfar, och det är min pappa som är den där lille parveln på armen. Jag valde just de här papperena från BG för att fotot är taget i pappas barndomshem, det som nu är mina föräldrars sommarstuga. Där växer det på sommaren massor av rödblära och jag tycker att blommorna på papperet påminner om dessa. Jag har klippt ut en blomma och lagt lite över fotot. Sedan har jag använt den underbara kantstansen på lite grönt papper. Jag valde att inte ha någon titel på denna LO och det är ju lite konstigt. Men jag kände att fotot sa allt på någo vis. Jag skrev bara namnen på kanten.

 

Här är det ett foto på farmor och farfar och lilla pappa till höger på fotot när pappas moster Tyra och hennes man Ove var och hälsade på.

 

 

Det här är då min faster när hon är liten och kaffepannan var hennes käraste leksak så detta foto var ju så klart självskrivet.

 

Så var det ju dagens foto.... vi börjar väl med gårdagens foto :)

2011-01-07

 

Det här fick jag på posten igår. En kompis har bett om att få lite spillpapper av mig (vilket jag har drösvis av så det var inget problem), hon sa att som tack kunde jag få något i smyckesväg. Detta gladde mig mycket. På hjärtat har Malin skrivit 'Subtilis Charta' som betyder 'Fina papper'. Otroligt roligt med ett smycke som är så personligt utformat, det kommer bli en ny favorit. Tack Malin! Malin har en webshop där hon säljer vackra och personliga smycken, kika in och njut av detta. Hon har även en blogg där man kan se lite fler foton.

 

2011-01-08

 

Snö, snö, snö och snö. Det bara vräkte ner.... Men nu har det slutat, det är typ regn istället. Som om det skulle vara bättre.....

 

Dagens plus: Febern är i stort sett borta

Dagens minus: Det börjar göra ont i halsen

Dagens fundering: Varför rann chokladsmeten ut i ugnen istället för att vara kvar i formen....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0