En frusen dag

Idag har jag inte gjort något förutom att frysa. Eller ja, det har jag ju gjort.....men frysa har varit en stor del av dagen. Vilket är olikt mig....kanske blir jag sjuk? Ingen feber än så länge iaf. Sitter nu i soffan med täcke på mig, och raggsockor så klart. Sedan dricker jag massor med te och tittar på 'Spiran och svärdet', en väldigt bra serie, synd att de sista två delarna är nästa vecka, hade hoppats på att det skulle pigga upp helgen för mig.

Kan ju i och för sig pigga upp mig med att jobba lite...har en hel termin att styra upp. Det mesta ska väl gå bra, men biologi i åk7 var ju hur längesedan som helst jag undervisade i så det måste jag fräscha upp. Men ska inte tänka på det just nu...

Igår var jag en sväng till Säffle för att städa upp på mitt skrivbord. Lämnade det hur stökigt som helst och det är ju ingen höjdare att komma tillbaka till. Det blev kanske inte precis som jag hade tänkt mig, men nästan iaf. Jag hann även fika med Eva och Mari. Åh vad trevligt det är! Ser fram emot vitt vin på Maris balkong....snart......bara lite mindre snö och lite varmare temperatur.

Idag när jag hörde hur plogen kom och skulle fixa till parkeringen här ute så hoppade jag så klart i kängorna för att flytta på bilen jag lånat igår och idag. Snabbt blev det kaos. För första gången kom alla grannar ut och skulle flytta bilar. Två körde fast så vi fick knuffa lite och när allt var klart kändes det bra. Dax att lämna tillbaka bilen. Död. Lite liv var det i den, men inte så pass att den startade. Suck! Men, ett reservbatteri och startkablar stod i baksätet så det var väl 'bara' att fixa det. Första gången jag gjorde det helt själv (okej, hade lite moraliskt support i telefon). Tjolföjt vad det gick bra. Jag tror ju att jag ska få världens stöt, eller kanske någon typ av explosion eller något i den stilen. Telefonguiden var helt oförstående och frågade om jag var lika rädd när jag byter batteri i en ficklampa. Tydligen är det ingen skillnad, bara det att bilbatteriet är stort, man kan tydligen slicka på de där kablarna. Varför skulle man göra det? Nåja, jag är ändå lite stolt över detta tilltag.

Hade tänkt att göra ett par kort idag, har ett par som ska göras, men det blev inget med det....jag skjuter det till morgondagen.

Dax att visa upp korten för mina dagar

2011-01-04

Träffade Diana. Vi hann med lunch, gå på stan och fika. Trevligt att träffas på riktigt och inte bara på msn. :)

 

2011-01-05

 

Det här är alltså min arbetsplats. Nystädad och fin. Vågade inte ta ett kort före rensningen. Ett bra kort, för jag rensade inte bara mitt skrivbord, jag rensade lite tankar i mitt huvud oxå. Kändes bra. Jag behöver ju göra det eftersom jag 'tänker för mycket' enligt mina vänner.

 

2011-01-06

 

Glömde ju ta foto när jag startkablade så jag har nu fått en bild av Jan. Det här är min bil. Turbon ska bytas. Enkelt och smidigt trodde jag. Idag säger Jan att det är något mer fel....topplockspackning.....allt är nerplockat, kanske byta kamkedja oxå säger Jan. Jaså, säger jag. Jaha. Men..... fan......bilskrälle..... Jan och Jesper ska greja med bilen på lördag igen.....hoppas det går bra och att jag har bil på måndag....

 

Dagens plus: Jag klarade av att starta bilen :)

Dagens minus: Frusenheten

Dagens fundering: Vad ska jag säga för att hon ska förstå?

 

 







Kommentarer
Anna Jilmstad

När kommer du och gör lika fint på och kring mitt skrivbord! Satans vilken röra jag har här på jobbet. Va fint du har nu! (har ju ingen aning om hur det såg ut innan)

2011-01-07 @ 15:32:08
Gunvor

Jag skäms över mitt eget röriga skrivbord på jobbet när jag ser ditt!

Och om DU kikar in i min blogg finns det något till dig där ;)



Kram, Gunvor

2011-01-07 @ 23:01:20
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0