Bra avslutning på jobbveckan

Idag har jag varit en av lärarna som var med åk 9 till universitetet. Det var en väldigt bra dag på det stora hela. En guidad tur runt på skolan var ganska värdelös, guiden sa ju inget....

Fokus var på teknik denna dag. Vi skulle kolla på de studenter som jobbar med Clear River Racing, alltså de bygger en racingbil från noll och inget och sedan tävlar de med den. Vi fick se när de gjorde gjutformar och vi såg även avgjutningar. Jag tror inte dessa ska vara i bilen.....men om de ska det så vill jag oxå ha såna i min bil. Iaf sjöhästen.

Det var iaf kul att umgås med eleverna, det var en bra avslutning på en ganska kass veckan.

 

2011-02-16

 

Den här bilden ska symbolisera trassel. Det blev trassel i garnet när Fritz lekte lite med dem, men just denna dag var det mest trassel på jobbet. Jag ägnade 2/3 av min tid till att försöka lösa jobb-trasslet.....det gick sådär. Vad hände med det där att undervisa? Helt plötsligt har det hamnat i skymundan och så vill jag verkligen inte ha det. Det var en tung dag och jag gjorde så gott jag kunde, men det räckte inte.... Det är otroligt frustrerande. Jag vet inte vad mer jag ska kunna göra...

2011-02-17

Ännu en tung dag på jobbet, hinner inte göra lärarjobbet på jobbet, det får jag göra hemma. Lättade upp kvällen med fruktsallad, glass och te. Alltså mango och ananas....vad mer behöver man? :)

 

2011-02-18

Dagen på universitet får symboliseras av ägget. Det är den svävande salen i hus 21 som är den enda av sitt slag i världen. Vi var där inne på två föreläsningar, en om pengar och en om rymden. Väldigt bra båda två. Sedan var det tekniktävling för alla elever. Det var jättekul att se hur de löste olika problem. En bra dag på jobbet, skönt!

 

Efter universitetet så blev det fika med Maria. Väldans trevligt det med.

 

Har gjort en LO med min bror i fokus, detta med papper som jag hade köpt till mig, Maria och Helene när vi senast träffades för att skapa senaste gången. Det borde kanske ha varit ett kort på både mig och min bror, men så blev det inte. Det är bara texten som för tankarna åt det hållet.

 

Dagens plus: Alltihopa

Dagens minus: En guidad tur

Dagens fundering: Vad händer nästa vecka?



Kommentarer
Gunvor

Underbar LO och härliga foton från din dag! Missa nu inte den nya utmaningen på Stämpelsnacket ;)



Kram, Gunvor

(som precis kom på Clear River = Klarälven duh)

2011-02-24 @ 09:50:31
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0