Boktips #29 - Bree Tanners andra liv

Bree Tanners andra liv - Stephenie Meyer



Har man läst Twilight-böckerna så är det ju lika bra att läsa denna bok. Den handlar om Bree som är en av de nyfödda vampyrerna som skapas för att döda Bella. Man fick ju läsa om Bree i Ljudet av ditt hjärta men där var hon bara en bifigur, nu får man läsa hennes historia. Man fick läsa om förberedelserna in för kampen med Cullens, man fick läsa om kampen och man fick slutet i en ny version. Det stämmer ju så klart överens med hur det var i Ljudet av ditt hjärta, men här var det ju ur en annan synvinkel. Det var roligt att få läsa en bok fullt ut ur vampyrernas ögon.

Jag gillar idéen om att läsa om samma händelse fast på olika sätt. Att här få se Edward och Bella som okända är ju roligt bara det. :) Jag gillade boken, men tyvärr (?) så blev det ju fler frågor som jag vill ha besvarade efter detta. Jag vill läsa mer om Riley Park :)

Har du fastnat i Twilight-böckerna så är det bara att köpa denna oxå. Det är en tunn bok, bara 166 sidor. Jag köpte den igår och läste klart den under dagen.

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0