Hur ska man kunna välja?

Idag körde vi igång på jobbet på allvar, nu var det dax för lektioner. Nu är ju mina torsdagar väldigt bra, inte så många lektioner. De två som blev kvar efter uppstarten bestod till största delen av fotografering... Så det blev inte så mycket vettigt gjort. Men imorgon är det allvar, fullt blås liksom! Nu är vi nästan klara i kemisalen, det är väl bara 7-8 kartonger kvar att packa upp. Det mesta i dessa kartonger ska antingen diskas i diskmaskinen eller skruvas upp på väggen, alltså typ ögondusch, brandfilt och andra coola grejer ;) Har nu hittat grejer jag är mer nöjd med än andra grejer, vissa saker ångrar jag rent av och vissa grejer förstår jag inte alls hur de har tänkt att man ska kunna lösa. Men det ordnar sig väl, bara man blir van.

Änu en gång på jobbet insåg jag att jag har världens bästa klass. Vi hade håltimme samtidigt så vi umgicks nästan allihopa i 'vårt' lilla pentry. Skratt och skoj och härliga diskussioner. De är verkligen helt underbara. Det var längesedan jag såg så många olika individer ovh viljor funka så bra tillsammans. Det är härligt att bara lyssna och titta på dem. De gör mig på bra humör, härligt att få träffa dem så ofta!

Jag vet att jag klagade på mitt schema innan vi ens börjat jobba, nu kan jag säga att av en rad helt lyckliga slumpartade händelser så har mitt schema förvandlats till ett av de bästa jag har haft. Förstår ni hur bra jag har det på jobbet? Okej, det finns väl vissa saker man vill ändra på, men allt är ju inte möjligt!

Idag på jobbet var det dags att säga hejdå till Liselott som antagligen gjorde sin sista dag. Hon och henes familj ska flytta till Kina ett par år på grund av jobb. Jag tycker det är häftigt, att packa ihop familjen och sticka till Kina några år...bara sådär...

Detta kort gjorde jag till LL från kollegorna. Jag gjorde et igår när jag satt och hade noll inspiration. Då kikade jag in på kotskiss.se och blev inspirerad av ett kort där som jag liftade, vad skönt det är att kunna göra så och komma igång med att göra något. Så den sidan kommer jag att använda mig av fler gånger. Nästa gång kanske jag verkligen använder skissen och inte ett av de färdiga korten :)

Imorgon ska jag köpa nya skor att ha på jobbet. Jag införskaffade ett par ballerinaskor som jag skulle ha som inneskor, men det var ingen hit. Jag är allergisk mot dem. Mina tår är helt konstiga och kliar och det går en tydlig linje vid mina skor.... Har hittat ett par snygga zoo york-sneakers. Så det blir en beställning! Shit! Hade bestämt mig igår för vilka skor jag skulle köpa, men nu....nu har de fått in nya skor....suck....nu finns det lila och turkosa oxå. Ständigt dessa val! Lila...hmmmmmm....turkosa......guldmönstrade...... bilder kanske?

 

Lite guldmönstrade kanske?

Lila kanske?

Silvriga? (dessa var ju de jag tänkt köpa från början)

Kanske turkosa?

 

Ja det är inte lätt! För övrigt tycker jag att det funkar riktigt bra att ha inneskor på jobbet. Men tanken om att det skulle bli mindre smuts på det sättet är för mig en gåta. Mina nuvarande skor har vit sula och de är otroligt skitiga, löjligt skitiga rent av. Hur är det möjligt???

 

Dagens plus: Ett leende på mina läppar efter en bra resa (for you M-T :) )

Dagens minus: Planeringen gick sådär

Dagens fundering: Varför är otack världens lön???

 

 

 



Kommentarer
Diana

1. Silver

2. Guld

3. Turkos

4. Lila

2010-08-26 @ 21:43:03
URL: http://sayurii.blogg.se/
Malin

De lila ... absolut ... hur snygga som helst :)

2010-08-26 @ 21:52:43
URL: http://pysselokort.blogspot.com
Ami

Varför inte använda Crocs som inneskor? ;)

2010-08-26 @ 22:10:50
Christine

dom guldmönstrade såklart!

2010-08-26 @ 22:17:18
URL: http://christineo.blogg.se/
Anonym

turkosa Dom va skit häftiga! :-)

2010-08-26 @ 23:38:07
Lena

Guld el turkos

2010-08-27 @ 01:59:54
chruss

Turkosa!!!

2010-08-27 @ 10:01:22
URL: http://chruss.blogg.se/
Gunvor

Jättefint kort! När det gäller skorna håller jag på de guldmönstrade. Var hittar man de här finingarna?



Kram, Gunvor

2010-08-28 @ 17:31:19
URL: http://gunvors.blogg.se/
Angela

Gillade alla skor, men kanske liiite mer dom guldiga och turkosa. Skitsnygga allihop!

2010-09-08 @ 12:05:35
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0