Böckernas bok

Jag tycker ju om att läsa böcker och jag har diskuterat en hel del böcker med Diana. När hon berättade att hon har ett block där hon skriver upp alla böcker hon läser och lite info om det så blev jag jätteimponerad. Vilken grej! Hon har skrivit i denna bok i, jag tror, 10 år. Nog för att det är supernördigt, men jag önskar ändå att det var min idé. Men jag är inte sämre än jag kan härmas! Så nu har jag oxå ett block att skriva upp alla mina böcker i. Idag fick jag skriva slutdatum och betyg på ännu en bok.

Jag har valt att skriva i ett vanligt a5-block så jag har klätt pärmarna. Har använt ett rutigt papper från Magnolia och sedan stämplat lila swirlar stämpelboden. Fåtöljen kommer från Paperbag och är målad med torrchalk. Sedan har jag stansat ut en grungeboardswirl och målat den med turkos akrylfärg. Det är ett härligt skimmer på den färgen som är alldeles underbart! Så har jag stansat ut chemistrybokstäver till titeln. Så några turkosa blingsetnar oxå. Ja....det var allt. :) Så nu har jag redan skrivit i fem böcker i den och det borde bli ett par till innan det är dags att börja jobba igen.

 

12 augusti är det slut på semestern. Så nu börjar lite jobbångest krypa på. Det ska bli jättekul att träffa kollegorna, det ska bli jättekul att komma igång i den nya skolan, men ändå..... Jag har vant mig vid sena kvällar och sena morgnar, snart blir det precis tvärtom. Jag tycker att det här sommaren har rusat på väldans snabbt. Jag hade ju tänkt göra så mycket...som vanligt. Men det har varit en bra semester, nu är slutknorren bara att hitta en ny (för mig) fin bil att inhandla. Pengarna sitter på kontot och det är bara att leta och leta. Jag har ju några dagar till på mig, så vi får hoppas på det. :)

 

Har ägnat alla regniga dagar åt att kolla på Dexter. Helt otroligt bra serie. I natt såg jag sista avsnittet och nu är det bara att vänta och vänta tills säsong 5 börjar. Började kolla på True Blood idag, men nej....det var nog inget för mig... Tror att det är södern-dialekten som gör att de alla låter som rednecks. Nej....det blir nog inget mer med det. Tror det blir Six Feet Under i höst, har sett hälften av de avsnitten iaf.

 

Dax att sträcka sig mot en ny bok... Bodströms kanske? Den om Hell's angels? Ännu en Booth-bok? Ja, det finns mycket att välja på.

 

Dagens plus: Fritz

Dagens minus: De storslagna planerna som det inte blev något med

Dagens fundering: Dax att boka helg i Stockholm väl?



Kommentarer
Gunvor

Jättefin bok! Jag är jätteimpad över ambitionen att skriva om alla böcker man läser ... tror inte jag skulle klara det själv.



Kram, Gunvor

2010-08-03 @ 23:38:31
URL: http://gunvors.blogg.se/
lenislenis

Snygg bok!

Kan annars tipsa dig om boktipset.se, en jättebra sida tycker jag!

2010-08-08 @ 03:17:30
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0