En helg hos Helene :)

Igår var det bestämt att det skulle pysslas hemma hos Helene. Så väskan packades, och det blev som vanligt ett par kassar oxå... Jag har massor med foton nu för tiden och det är egentligen bara att välja och vraka vad jag ska göra. Men det är inte alltid så enkelt...

Jag la mina gamla släktfoton åt sidan och satte tänderna i lite nyare foton. Det blev en hel del LO's gjorda. Men några saknar än så länge journaling och måste ligga till sig lite. Men lite har jag att visa.


Fick frågan av Anna om jag kanske möjligen kunde tänka mig att skapa lite med foton på Hannes. Hur skulle jag kunna tacka nej till ett sådant erbjudande? En sån gullig unge och så otroligt många foton att välja på. :) Planen var att denna LO skulle bli typiskt bebis-blå, men det gick om intet.... Hittade ett mönstrat papper från Provocraft som jag inte har vågat använda på många många år. (Det är ett av de första papperena som jag köpte...). Mönstret och färgerna tilltalar mig mycket så jag har sparat och sparat det, men nu dök rätt tillfälle upp. Lite grönt glittrigt papper fick blinga till namnet. Kanske är den i enklaste laget, men planen är att den ska sitta i en ram och jag ville inte ha en massa grejer som sticker ut på den av den anledningen.


Här är två av mina brorsbarn....från sin vackraste sida? :) Jag gillar att fotot är så spontant och att de inte är sådär snälla och söta som de många gånger blir när kameran åker fram. Bokstäverna som är Morgan (Bosskut) känns rätt lekfulla och inte så strama.

Detta är min första dubbelLO. Eftersom jag hade tre foton från skolavslutningen med niorna så ville jag ge dem utrymme och inte pressa ihop dem alltför mycket. (Ja, jag har nog svårt att ha många foton....) Här fick det gröna glitterpapperet komma fram igen och jag använde mina nyinköpta stjärn-dies från qk. Åh vad fina de är! Förstår behovet av cirklar, fyrkanter och alla de andra spännande formerna som finns..... Fonten är mitt älskade Washington, om jag bara kunde skulle jag använda det på varenda LO :)

 

Här ett foto på mig när jag inte är så himlans gammal, ungefär 1,5år skulle jag tippa på. Har använt papper från Basic grey, gillar verkligen frägerna i Indian summer-serien. Så det kommer säkert fler med detta, har köpt många papper. :)

 

Övriga LO som jag gjorde får ligga till sig innan jag visar dem här.

 

Det har varit en helt underbar helg. Pyssel hela lördagen och halva söndagen och så vin på lördagskvällen. Det är mycket enklaer att skapa tillsammans med någon. Helene gjorde en massa julkort men fick även till en LO.

 

Efter detta så åkte jag hem till Karlstad och då åkte jag till IKEA för att köpa lite värmeljus.....det kostade mig 600spänn! Som du förstår blev det lite mer än bara värmeljus....kanske ingen skräll direkt :) Nu har jag fixat käk, packat upp lite scrapgrejer och jag borde verkligen jobba nu. Rätta läxförhör och skriva protokoll.....men jag ska ju ha något att göra imorgon oxå....

 

Dagens plus: Doften av jättebalsamin

Dagens minus: Helgen är redan slut

Dagens fundering: Måste jag köpa vinterdäck den här säsongen?




Kommentarer
Diana

Oh så mkt fint!!! Bra producerat!

2009-10-04 @ 18:59:47
URL: http://sayurii.blogg.se/
Chruss

Håller med Diana, men den där 'med tungan rätt i mun' , den var verkligen alla tiders!!!

2009-10-08 @ 17:49:12
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0