Ommålat klassrum

Vad ska man hitta på en dag när det är riktigt varmt? Tja, varför inte åka till Säffle och måla om ett klassrum? Sagt och gjort! Hade bestämt med fyra tjejer i min klass som jag nu släppte som skulle hjälpa mig. Det kom tre stycken och det räckte ju gott och väl. Varmt, varmt, varmt och varmt. Men vad gör det när vi hade roligt?

Vi började med att köpa färg, den jag hade planerat att använda räckte ju inte. :( Vi försökte enas så gott det gick.....det blev en brunbeige och sedan en rosa-lila att piffa lite med. Det blev jättebra.


Här är tjejerna i full gång med målandet. (Jodå, jag målade oxå....men inte så mycket :) )


Vi skrev så klart 7A på väggen, för den komande klassen ska känna sig välkommen. Det slog mig oxå att det var den första A-klassen jag ska ha. Har hunnit med F, G, H, E så nu är det nya bokstäver... Värdelöst vetande, men ändå :)


Färgen räckte även till att måla om anslagstavlan, det blev jättefint. Det ser lite flammigt ut på fotot, men det är för att det inte hunnit torka riktigt ännu. Det blir superfint när det blir klart! Helt otroligt att tjejerna ställde upp på sitt sommarlov att hjälpa mig att måla, men jag är otroligt tacksam för det. Det var väldigt kul att träffa dem iaf. Saknar dem....

Inte nog med att jag fick träffa dem, Magnus och Christine gjorde sig en sväng förbi och beundrade konstverket. Vi pratade så klart om vin kväll...jag tänker rosé...... härligt. Snart va? Jag träffade även Jonas, som vanligt trevligt. vi bestämde att vi ska försöka hitta på något med Steffi de närmaste dagarna. Innan jag (antagligen) åker till Stockholm, och han åker till Stockholm och jag kommer tillbaka och han kommer tillbaka och hur det nu var.

Stockholm ja. Ja, det vore skojigt, ska bara kolla med tider, med Anna och Mattias, med kattvakt och sådär. Men det vore kul, om det bara inte är så himla varmt. Den här värmen är inte ens skojig längre..... jag smälter bort. Fritz liger mest platt pannkaka och flämtar....stackars krake!

Jag har även hunnit vara hemma i stugan och fira midsommar med familjen. Lugnt och skönt och väldigt trevligt. Det var precis vad jag behövde. Kändes som om jag hittade lite av mig själv därhemma....jag har varit borttappad så länge nu att jag inte trodde jag skulle hitta...

I lördags var jag på scrapträff på Orust. Det kändes helt okej att sitta inne en hel dag trots solen, det var så otroligt skojigt att få scrappa. Jag hann en LO och tre kort på hela dagen. Skrämmande lite. Visar upp allt imorgon eller så, nu orkar jag inte med värmen längre.... pust....

Dagens plus: Att få träffa alla jag har träffat
Dagens minus: Att jag inte orkar städa
Dagens fundering: Är det verkligen coolt att åka omkring och 'ragga' i en mopedbil?





Kommentarer
Lena

Ser jätte fräscht ut!

2009-06-30 @ 23:22:46
Christine

Det blev jättemmysigt! Vinkvällen ja, ta dig hit, jag fixar rosé, hur mycket du vill!!!

2009-07-01 @ 18:49:41
Gunvor

Verkligen snyggt! Tänk vad din nya klass ska känna sig välkomna!



Kram, Gunvor

2009-07-03 @ 11:07:11
URL: http://gunvors.blogg.se/
Sara - SaGam

Ser fram emot att få se lite av ditt skapande.

2009-07-08 @ 20:17:08
URL: http://sagam.blogg.se/
MathildaStrömberg

skit snyggt =)

ser fram emot att ha dig som mentor =)

2009-07-27 @ 22:16:03
URL: http://mathildaastromberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0