En underbar helg är slut

Det här har varit en härligt helg på alla sätt och vis.

I fredags kom Mattias, Anna och Hannes och hämtade mig för en tripp till Skoghall för att hälsa på hos Peter. Vi käkade och kollade på film. Om jag bara kunde så skulle jag sno med mig Peters soffa hem till mig. Ruskigt skön att sitta i. Tyvärr är den så stor att det blir svårt att få ner den tre trappor och sedan frakta hit den utan att han skulle märka något. Jag anar att han inte skulle gilla mitt tilltag.

Lite skojigt att Peter har en vattenpipa, vilken vi inte provade. På jobbet pratade jag just om vattenpipa med några elever på fredagen och berättade då att jag skulle vilja prova trots att det är äckligt att röka. Men någon gång ska det bli av, men tillfällena verkar rinna mig ur händerna.

Lördagen började jag med att läsa bok. Härligt med en sådan bok som man bara inte vill släppa ifrån sig. Den bara ligger där och väntar på att bli mer läst.... Skönt att veta att det finns två böcker till i serien!

Sedan åkte jag till Helene i Kristinehamn fö att pyssla. En gång i tiden var vi fyra som träffades men nu passar det aldrig. Jag orkar inte i veckorna då jag alltid har fullt upp känns det som, en av oss kan aldrig på helgerna....ja.....hur löser man det då? Nåja. Jag och Helene hade det trevligt, och jag scrappade lite. Jag skulle ju scrappa min tänkte LO om 'El Hatto' men så långt kom jag inte...... Det blev en LO om Kojan som finns i mina föräldrars sommarstuga.


Jag har använt mig av grönmönstrade papper från BG, grön cardstock, svart cardstock, chipboard-swirl från Panduro som jag målat med guld-akryl och sedan crackle-lack. Blommor från Prima, och blingstenar. Stämpeln är från Forma Hantverk. Texten är Hippychick till Cuttlebug. Den följer en skiss som jag trodde jag kunde tävla med, upptäckte dock att temat för tävlingen var KÄRLEK....Kojan passar nog inte till det.....

Jag gjorde ett kort oxå

Stämpel från Stampsmith åp glossigt papper med turkos dyna. Texten är qk Studio. Ett väldigt enkelt kort....

Jag har även gjort ett par grattis-kort till kollegor på jobbet.

Ett kort till en fågelskådare. Stämplarna är från Hero Arts och är målade med glaze-pennor.


Lite stjärnor tack vare punchinella och sedan chipboard med akryl och glitterlim på, en stämpel från kortstugan och en blingsten.

Sedan drog jag till med att göra ett bokmärke oxå. Har fått låna en bok av en tjej i min klass och ville tacka henne.

Det blev faktiskt några rosa minipärlor på hennes namn och lite 3d-lack oxå. Det blev fint och hon blev jätteglad. Tack vare detta fick jag ju låna bok nummer 2 oxå :)

Nu är det dax att sova. Ska bara läsa lite först. Drömma om söta grannar, snälla elever, glada kollegor, mer sol, underbara vänner, påhittighet och allt annat som gör livet värt att leva. :)

Dagens plus: Kreativiteten
Dagens minus: Att jag inte hann med allt jag trodde
Dagens fundering: Varför finns det så många stollar?


Kommentarer
eldh

Härligt med scraptid! Avesta nästa?! /Elin

2009-02-08 @ 23:43:59
URL: http://eldh.blogg.se/
Gunvor

Härligt skapande Agneta! Bokmärket är underbart och jag gillar textstämpeln - var kommer den från?



Kram, Gunvor

2009-02-10 @ 19:06:00
URL: http://gunvors.blogg.se/
ElisaA

Jag har lämnat en stafettpinne till dig i min blogg!

www.elwajul.blogspot.com

Hälsningar/Elisa

2009-02-13 @ 21:51:03
URL: http://www.elwa.se/galleri
Tiggy

Vad fint och vad lustig text.

2009-02-18 @ 19:25:16
URL: http://www.tiggys.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0