Jag har åkt A-traktor :)

Jag har nu jobbat i Säffle i 10 år och det är först nu som jag har hoppat in i en A-traktor och åkt runt skolan (2 varv). En kille i min klass har fått traktorkort och har en ljusblå A-traktor som han åker i så fort den är hel. När jag berättade att jag aldrig åkt så erbjöd han sig direkt! Jag tackade nej till åktur så länge som det fanns snö, herregud, vad som helst kan ju hända! Men i onsdags var det alltså dags.


Detta är alltså underverket. Som ni ser är taket sänkt rejält, så man kan inte sitta rakt i den utan får glida ner lite i sätet. Inte nog med det, det är svart lurv i taket. Teddy-tyg alltså. Så det hänger ner i ögonen, men det är säkert coolt.


Här syns lite av det svarta lurvet.. Här syns oxå att det är lite lågt till tak.


Ja.....det är väl såhär det ska se ut......tror jag.... :)

Musiken, jag tror det var musik iaf, spelades på volym som var lite högre än vad som var rimligt. Jag hörde ingen som sjöng, eller kunde urskilja någon melodi, men jag kände basen dunka i bröstbenet och det är väl det enda som räknas? De elever som såg mig i detta ekipage visste inte riktigt vad de skulle tro. Men det blev den dagens snackis iaf. :)

I tisdags var det dags att åka till Stockholm. Vi skulle på studiebesök i riksdagshuset. Jag och J hade ansvar för min klass. Det funkade finfint. Bussresan var full av bus, precis som det ska vara. Väl i Stockholm lämnade jag och J eleverna och träffade Anna och Hannes för lunch. Åh så trevligt det var!



Kolla in den sötnosen! Man vill ju bara pussa på honom hur mycket som helst!

Efter ett mycket interssant studiebesök var det dags för buss hem. Efter lite godis led vi alla av sockerchock, men mest jag tror jag.... E hade köpt en ny tröja, jag förklarade för honom att han inte kan ha den i skolan.....



Vad ska man säga???

I helgen som har varit har jag bara tagit det lugnt. Tanken var ju att jag skulle åka till Avesta på mässa med Mazzarin. Men det blev inte så. Jag stressar lite för mycket nu och det funkar dåligt i tillvaron. Jag har därför bestämt mig för att ta det lugnt och försöka styra saker och ting rätt....men det är lättare sagt än gjort. Måste försöka få jobbet att hålla sig på jobbet och inte äta upp min fritid liksom.... det är helt tokigt just nu, men jag ska jobba lite på det och veckan som kommer är kort och avslutas med Stockholm, det kommer bli toppen det!

Dagens plus: Jag har mekat med bilen, och den blev hel!
Dagens minus: Jag har inte städat (idag heller)
Dagens fundering: Är det en ögoninfektion, eller bara som det känns?


Kommentarer
Christine

du får en cool-poäng av mig för traktoråkandet, särskilt eftersom jag som ändå bor i metropolen inte åkt A-traktor....alls =)

2009-04-26 @ 21:52:18
URL: http://christineo.blogg.se/
eldh

Coolt tak, sånt kanske vi ska ha i familjePassat:en!



/ Elin

2009-04-27 @ 09:29:57
URL: http://eldh.blogg.se/
Chruss

Fniss...det hade varit en syn att se dej med lurvigt hår, nerhasad i den där traktorn :-DDD

Skönt att höra att du tar det lugnt!

2009-04-28 @ 09:04:34
URL: http://chruss.blogg.se/
Marianne

hej Agneta!

Oj, vad längesedan det var vi träffades. men du är väl i Kristinehamn ibland!? Jag var faktiskt hos Susanne i onsdags, det blir inte offta numera. Kamske det blir en sväng på lördag när det är loppis. Kommer du?

Kramar från marianne

2009-05-03 @ 19:19:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0