Man vet att man är i Säffle...

...när man tidigt (07.40) på fredags morgonen hamnar bakom en EPA-traktor (A-traktor, APA-traktor, kalla det vad du vill) där det ur passagerarfönstret hänger ut en blekfet illröd rumpa. Regnet vräker ner och det är inte någon rekordvärme precis. Varför gör man något sådant? Men visst, det var ju det roligaste som hände i Säffle den dagen...

Senare på dagen blev det ju badminton och jag lyckades vinna igen. Men det satt hårt inne. Det var väldigt kul att vara igång igen, så jag ser fram emot nästa fredag.

Så blev det lördag och då åkte jag ut på pysselrunda. Först till Panduro för att köpa Fixativ till ett litet projekt som jag visar längre ner, sedan åkte jag till Annas scrapbooking för att kolla in de nya stämplarna och snacka lite allmän skit. Hos Anna träffade jag Lena som sa att hon skulle åka till Kristinehamn på pysselträff på söndagen. Jag blev frestad och sa att jag skulle höra av mig. Efter en trevlig fika-paus hos Anna åkte jag till Åsa för att göra kursschema. Vilka otroligt bra idéer vi kom på, så kika in hos Lilla Pappersbutiken med jämna mellanrum för nu är det skojiga grejer på gång. Efter det åkte jag hem och så kom Rosette hit för att pyssla lite. Vi målade och grejade och jag fick till slut klart min ATC-swap som skulle vara inlämnad på fredagen, jag är hopplös. Ska försöka komma igång med mina nya nu, men vem vet???? Efter det blev det dax att gå hem till Anna för en soft lördagskväll. Varför blev det inte utgång istället för TV? Det undrar vi nog båda.... Under kvällens lopp kom jag på att jag skulle på spinning på söndagen så jag skickade sms till Lena och sa att jag inte skulle med till Kristinehamn.

Så blev det då söndag. Vaknade upp lite pysselsugen och jag var inte svår att övertala om en resa en bit österut. Så väskan (och kassen och stora lådan) packades och jag och Lena for iväg. Åh vad trevligt. Mycket bättre än spinning! Till skillnad mot andra träffar så fick jag faktiskt en hel del gjort. Dels efter en skiss, men jag provade även två helt nya tekniker. För mig alltså :) Så det blir fler besök i Kristinehamn för min del, så tack alla ni som fixade och bakade och grejade. Nu vet jag ju hur det fungerar på fika-fronten oxå :)

Så vad har det då blivit på kortfronten?
image437
Det här är mitt tagg-kort som jag ska skicka imorgon till en tjej som jag inte känner så jätteväl, men träffat lite då och då. Jag tror det blir bra :) Stämplarna är från Magnolia allihopa och de är målade med Adirondacks akrylfärger, lite glitterlim och texten är embossad.

image438
Här har jag lekt med brilliancedynor och en brayer. Det blev riktigt fint och skimrigt. Blomstämplen är Tim Holtz och texten Magnolia.

image439
Här har jag gjort så som Chruss skrivit i sin blogg. Lekt med dabbers och clear-EP. Det blev en fin bakgrund och jag kan nog tänkas behöva ha fler dabbers. Men mina har torkat lite så idag så smulade en av duttmojjarna sönder. Det var inget bra....jag har dem uppochner när jag förvarar dem så jag vet inte vad som är fel. Kanske är jag för hårdhänt?

image440
Detta var efter skissan på träffen idag, tror bestämt att den var hämtad från Scrappiz. Papperena är från BG och tagen är från Panduro. Katten är min älskade Fluff från Stampendous och texten är vitembossad (inkywings-text väl?) och katten är målad med akrylisar och bakgrunden duttad med adirondackdyna.

image441
Här har jag provat en ny teknik igen. Jag har sotat en glossigt papper över en ljuslåga. Sedan stämplat med blomcirkeln från octoberstamps. Då försvinner sotet just därifrån. Sedan har jag sprayat med fixativ så sotet håller sig på plats. Sedan har jag embossat turkosglittrigt på texten som är från Lilla Pappersbutiken. Det är sedan glitterlim (Diamond) i blommorna (mitten på alla) och runtom det svarta. Detta var en kul teknik och det kan tänkas bli fler :)

Dagens plus: Träffen i Kristinehamn. Kul att träffa alla igen :)
Dagens minus: Tiden har gått för fort
Dagens fundering: Kommer jag gilla alla nya glitterlim när jag får se dem på riktigt? :)


Kommentarer
Marja

Du gör sååå mycke snyggt Agneta!! Du inspirerar. Katt stämpeln blev en av mina favoriter. Men den sotade bakgrunden...den ska jag testa när jag kommer hem imorrn!!
Kram Marja

2007-09-02 @ 22:15:22
URL: http://marjas.blogg.se/
Annika E

Men så fina kort!! Den där sottekniken är jag sugen på att testa jag med! Kram!

2007-09-02 @ 22:47:29
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Ingrid

Roligt med alla nya tekniker du testat. Det sotade kortet är jätteläckert! Och katten som hoppar i lövhögen är så himla söt. Köpte den själv i vintras och har längtat efter att få använda den till höstkorten - nu börjar det bli dags att ta fram den!

2007-09-02 @ 23:15:15
URL: http://inola.blogg.se
Gunvor

Vilken produktivitet! Jag blir grön av avund, men njuter i fulla drag av allt vackert!
Kram, Gunvor

2007-09-02 @ 23:17:28
URL: http://gunvors.blogg.se
tesa

Vilka härliga kort du gör. Snygg effekt med sotning. Ha det bra

2007-09-03 @ 08:56:31
URL: http://systrarnsister.blogg.se
Christine

det är för lite sand tycker jag!

2007-09-03 @ 16:45:52
eldh

Hej du! Snygga kort du gjort! Klart att man är född i Eksjö, bodde där 82-86 och sen bodde vi i Vetlanda 93-96! Du då?
// Elin

2007-09-03 @ 18:48:32
URL: http://eldh.blogg.se
Linda med grabbar

Hej!
Men hallå! Kan jag få lite av din energi?! Och fantasi?! Jag är mäkta imponerad - urfina kort i massor! Du kan verkligen vara stolt över dig själv.
Kram
Linda

2007-09-03 @ 21:03:29
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Chruss

Ahh, härliga kort! Dabbersbakgrunden var ju underbar! Hmm...ja...man behöver nog fler färger...*visslar högt och falskt*. Träligt att ploppen smulats sönder men va 17 så ska de ju inte göra om man förvarar dem rätt - tryckte du fram färg innan du började dra? Å andra sidan finns det måndagsexemplar - överallt!
kram
chruss

2007-09-04 @ 21:04:01
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0