Sista semesterdagen

Ja, imorgon är det alltså dags.... För första gången på alla semestrar är detta första gången som jag inte tycker att det känns helt okej att börja jobba igen. Är det bra eller dåligt? Nåja, imorgon eftermiddag så känns det som om man bara varit ledig en helg. Förstår inte hur fort det går att vara ledig i flera veckor. Inte har jag gjort det jag skulle göra heller.... Ångest? Jag? *SUCK*

Igår var jag hemma hos S och H och lunchade. Trevligt. Möttes av glada och söta barn och jag fick en finfin teckning med mig hem. Hur kan barn veta att glitter är det bästa som finns? Det var ett A4 fullt med glitterlim i olika färger. Gissa om jag blev glad :)

Idag har jag berömt min lille Sixten som tagit sitt första byte, åtminstone det första som jag sett honom med. Det var en fågel och jag hade väl hellre sett att det var en råtta eller sork eller något, men men...man kan inte få allt.

Sedan har jag gjort en hel del kort oxå. Ett beställningskort som jag inte visar här ännu blev klart, sedan ska jag göra två till längre fram i veckan är min plan. Jag har hunnit göra lite olika saker.

image417
Här har jag använt mina dabbers till bakgrunden, bara för att visa själva idéen för en nyfiken :) Jag ska prova på blött papper en dag oxå, bara för att se om det blir någon skillnad. Texten i bakgrunden är från Non Sequiteur och benen (som jag älskar :) ) kommer från Paperbag studios. Har stämplat dels direkt på bakgrunden men även på ett vitt papper och klippt ut själva benen bara. De är sedan 3d-lackade och så har jag strött i några svarta micropärlor. Det syns ju inte scanningen så klart.....men ändå....

image418
Här har jag använt en stämpel från Stampabilities. Jättesöt men pillig att måla. Mönstrat papepr från BG och så mönstrat band som jag fått av Rosette, tack för det :) Text-stämpeln är från Lilla Pappersbutiken.

image419
Sedan blev det en galen färg-explosion. Papper lite varstans ifrån och en stämpel från Stampabilities. Minns inte vem som undrade men stämpeln är min och jag gillar den, solrosor gör mig glad.

image420
Här är det uteslutande stämplar från hÄnglar som är målade med adirondacks akrylfärger (jag vet, jag målar knappt med något annat.... :) ) flickan sitter på 3d-kuddar. Snigeln och hjärtat på vattenkannan har 3d-lack på sig, precis som texten.

Usch, nu är det dax att sova, imorgon ringer klockan så där jobbigt tidigt och det kommer den göra fram till jul....hualigen. Ska försöka komma på något positivt att tänka på...det är inte lätt.....men.... Ja det är klart, det ska bli superkul att träffa mina kollegor igen. Det får bli det jag tänker på när jag somnar :)

Dagens plus: Att jag fått en hel del gjort trots allt
Dagens minus: Inga stämplar från USA idag heller.....
Dagens fundering: Blind-date i Stockholm kan kanske vara trevligt?


Kommentarer
Helena

Jättefina. Underbara färger. Jag gillar den stämpeln med benen. Jag gillade alla såklart :)
/Helena

lenislenis

Jag gillar oxå stämpeln med de snygga benen... ;-). Jag väntar på att dne ska dimpa ner i min brevlåda för jag har beställt den... och nu längtar jag ännu mer när jag ser den på det snygga kortet. Jättesnyggt!!

2007-08-14 @ 00:03:51
carro

haha :) njaäej. planenrar redan nästa helgs fest ;)

2007-08-14 @ 00:59:24
URL: http://egobloggen.blogspot.com
Britt-Marie

Snygga kort!! Ska verkligen ge mig in i att lära mig tekniken med stämpling nu i höstmörkret!! Hoppas du får en bra dag på jobbet även om det alltid är såååå segt första dagen efter semestern.

2007-08-14 @ 07:27:14
URL: http://brittmarie.blogg.se
Gunvor

Härliga kort Agneta! Jag måste lära mig dabbertekniken känner jag ...

2007-08-14 @ 08:29:57
URL: http://gunvors.blogg.se
Coma

Snygga kort! Blev väldans förtjust i det översta :)
Hoppas du får det bra på jobbet, jag har redan jobbångest fast jag har två veckors sem kvar...

2007-08-14 @ 08:43:24
URL: http://coomaa.blogspot.com
Elisa

Läckra kort! Ang. blind date så är det ju våga-vinn som gäller! Man måste chansa...

2007-08-14 @ 18:17:32
URL: http://www.elwa.se/galleri
Pia

Vilka jättefina kort du har gjort!

2007-08-14 @ 19:22:59
URL: http://engdam.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0