Nu har jag fått mycket gjort

Pysseldagen med Andrea avlöpte väl. Jag fick ett kort gjort och hon fick fyra. Hon stämplade och embossade så det stod härliga till. Själv hade jag fullt sjå att hålla ordning på grejerna. :) Hon skickade korten till släkt och vänner och de blev verkligen jättefina. Tyvärr glömde jag scanna dem, kom på det när kuverten redan var igenslickade och postade. Synd, för de var verkligen fina och hon var så väldigt nöjd med dem.

Jag gjorde ett kort till ett par kompisar som fått barn. Alkoinkade och embossade. Alkoink är ruskigt skojigt och det blir så himla fint tycker jag. Vill ha alla färgerna, vilket är lite dyrt. Men nu har jag hittat en affär som säljer dem styckvis istället för trepack, det är ju perfekt! Mer sådana initiativ!
Välkommen till världen

Idag har jag och Anna suttit i henns butikslokal och pysslat. Tänk vilken lyx, att sitta i en butik... Det har sina fördelar att vara DT-medlem hos Annas scrapbooking. När jag blev utvald till detta så kände jag en skräckblandad förtjusning. Självklart känns det väldigt väldigt roligt, men samtidigt lite skrämmande. Hur ska jag kunna inspirera någon, jag har ju bara hållt på ett år och vet ju inte så mycket... Men jag ser ju själv att jag har utvecklats under detta år och åt rätt håll men jag tittar ju på så många andra och härmar, så ibland känns det som om man inte är värdig att kalla sig DT-medlem.... Är det bara jag som brottas med dessa tankar månne? Jag kommer väl mest göra kort, för det är det jag behärskar något sånär. Jag scrappar ju i stort sett ingenting. Däremot köper jag mönstrade papepr för att jag tycker de är fina, men jag använder dem knappt. Dels för att jag försöker göra egna bakgrunder men dels för papperena ofta är så fina att det gör ont att sätta kniven i dem :)

Vad fick jag då gjort idag?
Grattis, lite retro
Detta lite retro-kort där jag endast använt mig av quickkutz. Retrocirklarna i båda storlekarna är väldigt läckra men hag jar använt dem på tok för lite. Så idag använde jag dem massor istället. Bokstäverna är Studio classic.

58601-4
Katterna från Pink Cat är så himla läckra. Denna är målad med Adirondacks akrylfärger, lite glitterlim på kudden och 3d-lack i ögonen.

58601-5

Scannern har vist lite problem med brunt, men kortet är mörkbrunt och inget annat. Stämpeln är även denna från Pink Cat. Jag gillar deras stil och har många stämplar. De är tacksamma att måla och extra fint blir det ju med de skimrande akrylisarna :) Lite glitter på tillvaron är aldrig fel.

Så gjorde jag två ATC oxå, men de kan jag inte visa för de ska ut och mingla.

Så det känns som om jag har varit väldigt produktiv idag, kan det bero på det sköna klimatatet i butiken. Visst borde alla ha AC inomhus :)

Nu är det fredags-slapphet som drabbar mig och det kan nog tänkas bli så vidlyftigt som ett vinglas och en film ikväll.


Kommentarer
Anna K.

Tack för i dag Agneta! Det är otroligt roligt och inspirerande att sitta med dig och göra kort. Du är duktig och snabb!! Hoppas vi kan göra om det snart! Ha en skön helg.

2006-07-21 @ 21:51:57
URL: http://www.annasscrapbooking.se
Helena

Åh, jag förstår precis hur du känner!! Ett år? Nä, jag har bara scrappat i ett halvt! Prestationsångest? No shit!!! Jag tycker iaf att du gör V Ä L D I G T fina kort, och jag börjar redan att känna igen dina kort, så visst har du din egna stil!
Hur man kan embossa som du gör förstår jag bara inte! Jag försökte en (läs fem) gång, och det var prickar av EP't överallt!

Ser fram emot nästa helg, det ska bli jättekul att träffa er!

2006-07-22 @ 09:52:06
URL: http://helenasscrap.blogspot.com/
Coma

Kalsfina kort Agneta!!! Du är kalasduktig och visst inspierar du!!! Tänkte ta en lesson om alkoinks av dig nångång *fniss*

Kramen!

2006-07-22 @ 12:23:50
URL: http://coma.blogg.se
Gunvor

Vilka jättefina kort Agneta! Du är bra duktig. Och jag är inteett dugg avis på dig som får sitta i en affär och stämpla, nehej då. Inte alls ... (och jag ljuger fullkomligt flytande på flera språk LOL)

Kram, Gunvor

2006-07-25 @ 09:28:44
URL: http://gunvors.blogg.se
Christine

Riktigt läckra kort du gör! /// Pysseldyslektikern från Säffle

2006-08-24 @ 17:19:15
URL: http://christineo.blogg.se
Noamarlin

Your website is extremely interesting

2009-05-29 @ 12:48:43
URL: http://noamarlin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0