Hur länge måste man dammsuga...

...efter det att man dammsugit upp en spindel för att vara säker på att den ska vara död? En bra spindel är en död spindel och det är inget att diskutera. Ni som börjar tänka på regn och sånt tjafs, det är skrock. Spindlar och regn har inget samband. Eller tror ni att inga spindlar har dött på hela sommaren? Skärpning!

Rädd? Jag? Spindlar? Ja....det är så. Livrädd. Idag var det obehagligt nära att jag dog. Jo, alla spindlar är giftiga (inte så att människor dör, men ändå....de ÄR giftiga) och alla spindlar bits, så man ska vara lite rädd för dem. Så det så!

Skulle måla till de sista skavankerna i sovrummet nu. Ta bort turkost i taket och fylla i lite efter maskeringstejpen. Kan meddela att maskeringstejp sätter sig riktigt riktigt bra på tapet om man låter det vara ett tag. Det resulterade i att tapeten på närliggande vägg revs sönder lite (detta gjorde jag igår) och det skulle ju limmas så klart. Men först måla. Så jag står på en stol, med en mugg med turkos färg och en pensel doppad i turkos färg. Så när jag stod där vid den där fliken så tänkte jag 'Vad onödigt att det blev sådär' och strök över den och tänkte inte alls. Jag förstår att det inte skulle fastna där av sig själv. Men istället kändes det lite konstigt mjukt under fliken. Bäst att känna en gång till..... Då trillar det ut en stor mjuk äcklig spindel och där står jag med färg på en stol och skriker. Vad hjälper det? Man kan ju inte skrika ihjäl en spindel som inte har några öron.

Så hängde den där i sin tråd och stirrade ondskefullt på mig. Tyckte den hade ögonen (alla åtta) riktade mot halspulsådern. Gick och hämtade papper, här gällde det att överleva. Gick in i sovrummet. Den var kvar.... tittade på papperet i handen... 'hmmm, för lite skydd mot en giftig mördarmaskin'. Fick fram dammsugarn och sög upp den. Det var knappt den fick plats i röret, men det skramlade till och *tjoff* så var den borta. Men en levande spindel i dammsuggaren är ju ingen höjdare.... Dammsög runt i lägenheten, tog alla små hårda grejer bara för att bombardera spindeln. Men hur mycket hårda små grejer har man att dammsuga upp egentligen?

Jag hoppas den är död iaf.....

Sovrummet är färdigt nu, ska snart fota och visa. Har bett Helena (min DT-kollega) att doodla på min turkosa vägg. Jag är inte så bra på det, men det är hon så varför skulle jag försöka? Så idag ska jag köpa chokladbrun färg och imorgon när hon kommer ska hon sättas i arbete på en gång ;) Det ska bli så spännande och självklart lovar jag att lägga ut bilder när allt är klart.


Kommentarer
Gunvor

Jag tror nog att spindeln är ordentligt död Agneta! Den slog säkert ihjäl sig på vägen genom slangen. Fast du kunde ju ha doppat den i färgen, torkat den (alla trakeerna eller vad det heter på en spindel hade täppts igen av färg och den hade kvävts!) och satt den som dekoration på ett kort! ;)

Ser fram emot att få se bilder av sovrummet!

Kram, Gunvor

2006-07-28 @ 12:39:38
URL: http://gunvors.blogg.se
VeronikaP

Jag är övertygad om att din spindel är död!!
Väntar ivrigt på att få se din vägg doodlad och klar!! Det kommer att bli sååå fint!

2006-07-28 @ 23:20:43
URL: http://veronikap.blogg.se/
Eva-Lena (spoketlaban)

Jag håller fullständigt med dig när det gäller spindlar. Finns det några äckligare djur.

Kram Eva-Lena

2006-07-30 @ 19:06:55
URL: http://www.evalena.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0