Vecka 9 - Läsa

Denna veckan var det ett enkelt tema, Läsa. Så enkelt att det blev svårt på något skumt sätt....

Men här kommer mina tre bilder...

Det känns liksom så självklart att man kan läsa....men.....hur bra är man på det egentligen? :)

 

Har mer och mer övergått till att läsa böcker med öronen. Har Storytel och lyssnar på obegränsat med böcker per månad. Det utnyttjar jag verkligen. Det jobbiga är dock att välja bok titt som tätt. Men jag har lyssnat på många böcker som jag inte skulle ha läst, de flesta med gott resultat. Just nu så lyssnar jag på Kråkflickan av Håkan Axlander-Sundquist & Jerker Eriksson. Har precis börjat på den så jag kan inte säga så mycket.

Att lyssna på böcker har ju gjort att högen med olästa böcker växer och växer. Detta är ungefär en fjärdedel av de olästa böckerna jag har vid sängen. Jag saknar det där med att bläddra i boken och läsa och mysa. Men jag har insett att det praktiska med att lyssna böcker är att jag kan göra fler saker samtidigt. Men på sommarlovet ska jag mysa i hängmatta med en god bok. :)

 

Har nu haft sportlov och det har varit skönt, känner mig utvilad och redo för Säffle igen. Avslutade lovet med att vara med på Svensk Scrapbooking-mässa. Det kommer mer rapport och foton från mässan inom en snar framtid :)

 

Dagens plus: Åka hem med två vinster.

Dagens minus: Att ingen av oss kan teckna J-unikum och K-krille.

Dagens fundering: Vissa foton borde aldrig ha tagits, eller hur?



Kommentarer
Maria

Hej, kul att du gillar Storytel!

Vi undrar ju vad du tycker om boken, nu när du säkert hunnit lyssna lite.

/Maria på Storytel

2012-03-05 @ 10:09:40
URL: http://www.storytel.se/blogg
Sara-SaGam

Stort grattis till dina vinster!

2012-03-06 @ 21:42:42
URL: http://sagam.blogg.se/
Hanna Ek

Vilken fin blogg du har! Jag har en tävling på min blogg där du tävlar om ett presentkort med ett värde av 1000 kronor, och tre personer vinner en länking som visas för ca 1400 läsare. Kramar!

2012-03-09 @ 03:20:01
URL: http://hnny.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0