Det verkar vara höst, men det är varmt

Det är ju inte sommar längre, det märks. Men är det verkligen höst? Tveksamt! Idag har det varmt som attan och soligt. En härlig söndag med andra ord!

Ligger lite efter med alla foton så det kommer en drös nu då.

2011-08-14


Det var söndagen före första dagen på jobbet. Sista skälvande minutrarna i frihet ;) Hastigt och lustigt blev det söndagsmys med Maria och Twilight-filmer. Första gången vi träffades i mysbyxor, vår vänskap går inte att ta miste på :) (Vill dock säga att det fanns kvar i alla skålarna när jag åkte hem :P ). En väldigt trevlig dag och återigen var vi överens om att den andre bor i fel stad....

2011-08-15


Första dagen på jobbet. Åh hej vad snabbt det sommarlvet gick då! Galet! Vi pratade mycket om lärarlegitimationer och vad som egentlgen står på våra examensbevis och hur saker och ting ska gå till egentligen. Det känns skönt att ha sitt examensbevis med alla de rätta ämnena. Det tog sin tid att få det och det var en del blod, svett och tårar innan jag fick det. Så jag har en kopia på jobbet. Bara för att varje dag påminna mig om både allt kämpande och om det bekymerslösa studentlivet. (kan man väl säga såhär i efterhand?)

2011-08-16


Jobb med kursplaner och betygskriterier. Så mycket som är nytt. Helt sjukt! Helt matt när man väl kom hem. Det är ingen mjukstart direkt....

2011-08-17


Är det verkligen så???

2011-08-18


Idag tog vi personalfoto. Min plan var att inte se ut som en surpuppa men heller inte en galet tillgjort skrattade mentalpatient. Det brukar vara de två lägena som gäller för mig. Jag tror att det ordnade sig, med solen i ögonen (och spilld mjölk överallt) så komer jag nog få en helt ny obetalbar min.....

2011-08-19


Regn, regn, regn. Men blandat med utsläpp från gräsklipparen är det ändå riktigt vackert.

2011-08-20


Det känns som om något är fel....

2011-08-21


Pyssel hemma hos Helene. Kattungen Oscar var så klart med och kollade in allt. Satt mest och färglade stämpelmotiv. Det var väldans trevligt. Brukar ju inte göra det så ofta så det var ju bra att det blev gjort till sist. Vi provade lite tekniker oxå. Det var trevligt att pyssla och skratta bort ett par timmar.

2011-08-22


Inga barn i trappuppgången behöver längre en vagn.....men.....

2011-08-23


Vindrutan är höst-daggig på morgonen när man åker till jobbet.

2011-08-24


Jag är helt fast i Wordfeud. Det är helt otroligt roligt att spela det. Att vinna är inte allt, kämpa väl räcker långt oxå. Har nu slutat spela på random-bräden eftersom det är för mycket tur inblandat där. Tur är inte altid något positivt....

2011-08-25


Så otroligt vacker! Den bara stod där på min arbetsplats när jag kom från en lektion. Så stilren och enkel. Perfekt! Gjorde självklart plats för den mellan mitt och Björns bord. Det blev så fint så fint. Tänk att jag har så underbara kollegor. Tack!!!

2011-08-26


Det blir fler och fler vykort, lite olika storlekar på dem..... :)

2011-08-27


En underbar scrapträff i Uddevalla med Maria och Lena (och en till Lena vid vårt bord). Vi hade en härlig dag med en bra ordnad träff. Trevliga tävlingar och utmaningar. Men det bästa är att få träffa allt det härliga folket man lärt känna under åren inom denna hobbyn. Spendrade lite pengar på mässan oxå, men det blev mest papper, det enda jag verkligen inte behövde..... Men men, så kan det bli ibland. Gjorde en LO om Stefan Sundström, jag blev riktigt nöjd med den.

2011-08-28


Fortsatte helgen med att umgås med Maria. Vi bestämde oss för att åka till Sliperiet i Borgvik och titta på utställningarna där. Jag blev helt betagen av Kjell Engmans glasutställning. Det var så otroligt maffigt och jag önskade att jag hade 50 000kr över så hade jag ju kunnat köpa mig något.... :) Självklart var även resten av utställningarna väl värda att se. Ron Wood hade gjort helt otroligt häftiga tavlor. Att teckna på svart är inte det lättaste...
Vi fikade och sedan åkte vi tillbaka mot Karlstad igen. Nu ska vi planera nästa lilla tripp i Värmland. Jag är otroligt sugen på Afternoon Tea, men var finns det???

Sådär, det får räcka för denna gången i fotoväg. Det är ju snart läggdags :)

Lite av det jag skapat då rå....


Här har vi då Sundström i egen hög person. Planen är väl att det ska bli en till om honom, fast då från den kvällens spelning. Det här är en LO mer om just Stefan och vad jag tycker om honom. Jag ha väl inte direkt tyckt själv att jag har någon idol. Men efter att ha läst SAOBs förklaring på ordet så inser jag nog att Stefan är min idol. :) (SAOB skriver idol: om person, stundom sak, som är föremål för en utomordentligt hög grad av beundran)


Ett beställningskort till en kvinna som skulle gå i pension. Detta var ett av de motiven jag färglade när jag var hos Helene. Det var nog första gången jag använde den här stämplen.


En LO jag gjorde på Orust i somras. Titeln är väl något missvisande, för hur kan några av mina brorsbarn vara mer favorit än den andre..... De är ju världens goaste ungar allihopa liksom. :)


Ett Grattiskort som skickades till Diana för ett tag sedan. Provade ny stämpel från Stampscapes. Den är fin men lite svår på något vis. Har inte gjort något mer med den.... Vi får väl se vad det blir med den.

Dagens plus: Nysstädat
Dagens minus: Det är redan slut på helgen
Dagens fundering: Jag kan väl inte fråga tydligare än såhär?


Kommentarer
VeronikaP

Kul att se dina bilder, imponerad att du fortsätter med dem! Afternoon tea finns vissa söndagar på Esters café i Långserud. Tror att bokning är nödvändigt.

2011-09-04 @ 23:29:34
URL: http://veronikap.blogg.se/
Helene

Esters café i långserud? Kanske inte 'afternoon tea' men mysigt café på landsbygden!

2011-09-04 @ 23:32:41
URL: http://wheniamlessiammore.blogspot.com
VeronikaP

Jo, visst serverar de afternoon tea där, vissa söndagar. Jag är övertygad... :-)

2011-09-08 @ 05:51:37
URL: http://veronikap.blogg.se/
VeronikaP

http://esterscafe.se/



Första afternoon tea var sista helgen i augusti. Men det kommer garanterat fler gånger, brukar vara populärt.



2011-09-08 @ 05:55:07
URL: http://veronikap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0