Mörkret smyger sig på...

....sakta men säkert. Mörkt när man åker på morgonen, mörkt när man kommer hem. När hände det egentligen?

2011-10-29


Man ska ju prova nya grejer! Köpte cashewnötter med sesamfrön på. De ser goda ut, men nej.... det var väl ingen större hit. Kommer fortsätta med att äta dem var och en för sig.... Det funkar bra.

2011-10-30


Till och med bilen gör sig förberedd på vintern...

2011-10-31


Ja, det må vara att jag är vuxen, men visst är dessa monster otroligt söta. När jag var på Apoteket för att köpa medicin till Fritz hittade jag denna söta serie med produkter. Köpte duschgel och lotion, men hmmmm.... det som luktade gott på Apoteket luktar nu Piña Colada....och det är inte bara bra minnen som följer med det.... :) Men monstrena är fortfarande väldgt söta!

2011-11-01


Knasdag på jobbet! Men vi hade iaf lunch tillsammans med långbord. Trevligt! Eftermiddagen ägnade jag åt kurs på Karlstads Universitet. Ja, vad ska man säga..... En trevlig kurs, men jag ligger efter för jag gör inte de där smågrejerna som typ tar en timme. Det är så vårdelöst! Dax att skärpa sig!

2011-11-02


Fritz kinkar fortfarande med maten. Matar honom med vispgrädde i handen. En seger att få i honom 3 msk grädde. På tok för lite, men....vad ska jag ta mig till???

2011-11-03


Fritz fick följa med till Kristinehamn för att träffa Musto och Maria. Den egentlige planen var att om de två katterna kom överens så skulle Fritz kunna bo hos Maria och Stefan. Han kanske bara är stressad över hantverkarna i lägenheten och han korde kanske få lite mer lugn och ro hemma hos Nordström. Fritz verkade tycka att allt var okej, Musto däremot var inte lika övertygad.... Musto lät konstigt, Fritz var mest nyfiken, men de fräste lite men höll sig sedan på varsin kant. Det betyder att Musto var i närheten av Maria och Fritz gick på upptäcksfärd i huset. :) Han fick iaf följa med mig hem och kommer inte bo där nästa vecka. Suck! När jag skulle åka hem så smet Fritz in under soffan. Maria hjälpte till att få ut honom, och med en hockeyklubba så gick det lite lättare....efter ett par timmar... :) Om man bortser från katterna så hade vi en härlig dag med pyssel. MAn borde ha höstlov oftare. :)

2011-11-04


Det går framåt i mitt badrum. Långsamt! Nu är det en vecka kvar. Jag är sjukt trött på att dela badrum med grannar och hantverkare och gud vet vad som är på toaletten..... Äcklo-päcklo, är något som kommer upp i mitt huvud. Nu ska jag bara hålla ut en vecka till!

2011-11-05


Jag och Maria tog en sväng till Esters Café i Långesrud. Jag har inte varit där förut och hade ingen koll alls, typ....men har hört mycket om detta ställe. Det var väldans trevligt. Vi kikade på loppisgrejer, skrattade gott åt än det ena än det andra. Vi tittade på trevliga grejer på övervåningen och till sist så fikade vi. Träffade på gamla elever som jobbade på Esters och nuvarande elev som var där och fikade. Det var en lagom slapp och trevlig dag. Afternoon Tea lockar mer och mer.

2011-11-06


Fick en burk Kusmi Tea av Maria i torsdags. Jag har aldrig lyxa och köpt det själv, men nu så. Det var väldigt gott och framförallt väldigt lent. Svårt att förklara för icke-tedrickare, ni andra förstår vad jag menar. :) Det passade bra såhär på söndagen. Lovet gick som vanligt löjligt fort. LÖJLIGT FORT säger jag! Jag hade en så lång lista på vad jag skulle göra, men jag hann inte med allt. Kanske ska jag skita i att göra listor i fortsättningen?!

2011-11-07


Jag har massor med inslagningspapper, både födelsedag och jul.....men det här....ja..... man blir ju lite sugen :)

2011-11-08


Jag skulle bara köra om en lastbil på motorvägen.... En stor sten, eller meteorit, kom farandes och gjorde det största och djupaste stenskottet jag sett. Suck! Men inte i siktfältet iaf, man får vara glad för det lilla.....

Detta får bli alla foton för denna gång, det är ju inte ens söndag :)

Gjorde en LO på mig och Karin från det att vi var på resa i Edinburgh. I en affär hittade vi spännande diadem och vips var ett foto taget. Vi är ju snygga som få! Saknar Karin nu för tiden, så dumt att hon flyttade liksom....

 

Här sitter jag och plocka maskrosor......många år sedan men än idag så kan jag uppskatta en bukett av maskrosor.

 

Dagens plus: Jag tog mig tid

Dagens minus: Jag städade aldrig skrivbordet på jobbet.

Dagens fundering: Kommer muffinsbaket på morgondagens kemilektion gå bra?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0