Men hu!!

Söndagkväll, nu igen... Det har visst varit höstlov, löjligt snabbt drog det förbi. Jag har inte hunnit med det jag hade tänkt mig. Det är så mycket annat man ska tänka på hela tiden. Man måste ju fokusera på det som är viktigt, men hur fasen ska man veta vad som är viktigt. I vanliga fall har jag använt höstlovet till att jobba, men i år har det inte blivit så. Mest oro för katten.... Sabla katt! Men nu lite foton.

2011-10-17


Idag skippade jag lunch på skolan. Jag och Veronika gick till Holgers istället för att ta en fikalunch i annan miljö. Holgers är ett väldigt trevligt fik i Säffle. Denna skylten hänger i trappen upp.

2011-10-18


Trollull till en labb och jag bjöd på trollull-dans. Vissa dagar känns allt lite roligare! :) Och vad kostar det egentligen att bjuda på sig själv?

2011-10-19


Renovering i mitt badrum. Blä! 4 veckor utan badrum känns sådär. Även om det är en bra lösning denna gången, med att låna badrum (just nu) i samma trapphus, men om två veckor i grannhuset. Lagom skojigt. Just nu kan jag inte ens glädja mig åt att det blir bra när det blir klart, det är ju så lång tid kvar....och det luktar konstigt....tråk tråk tråk!

2011-10-20


Skrapa rutor.... Brrrrr.........

2011-10-21


Köpte vindruvor idag. Blev förvånad när de skulle vara aningen kryddig. Vindruvor? Hå hå jaja. Kanske har han som skrivit vad olika viner smakat börjat jobba på ICAs smakavdelning?!?

2011-10-22


Hade besök av Hannes och hans föräldrar. Hannes pysslade ett vackert kort som han skulle ge till sin Farmor. Favoritfärgen just nu är tydligen rosa. Tyvärr blev fotot inte i någon höjdarkvalité...

2011-10-23


Vissa saker tror jag att jag måste prova när jag ser dem i affären. Det här var kanske ett mindre lyckat inköp. Julskum som smakar tandkräm......nja......det var inte min grej riktigt.

2011-10-24


Fritz har ätit lite dåligt så jag åkte med honom till veterinären. En lös tand och en infektion har gjort att han har haft ont. Stackars liten plutt! Men nu är tanden utdragen och jag ska ge honom antibiotika i 8 dagar. Hoppas det läker snabbt på honom!

2011-10-25


Sjukt stora antibiotikakapslar att trycka i Fritz två gånger om dagen. Tipset att öppna dem och strö över maten var värdelöst eftersom han inte har kommit igång att äta än. Får nog ringa veterinären igen...

2011-10-26


Purear kattmat och sprutar in det i munnen på Fritz. Så gott det går! Fy fasen, det här bland det värsta jag varit med om som djurägare. Det är fruktsansvärt. Han vill vekligen inte äta, och veterinreän säger att han MÅSTE äta för det är jättefarligt för honom annars. Jag får inte alls i honom så mycket som han ska ha. Tänk om han kunde prata!!!

2011-10-27


Hittade en av mina favoritfilmer i reahögen på ICA. Något otippat! Den bara stod där längst fram och lockade mig. Så jag köpte den så klart! Perfekt inför helgen!

2011-10-28


Då Fritz fortfarande inte äter så fick jag sondmat som jag ska trycka i honom. Slafsigt som välling och en doft som var fruktansvärd. Fritz vägrade! Försökte få i honom lite, men det rann ut igen. Fy!!! Nu ska han ha antibiotika och han ska ha smärtstillande. Smärtstillande ska han ha tillsammans med mat. Herregud. Det är inte så enkelt som man kan tro. Jag oroar mig till döds. Tänk om han vägrar att äta och inte kommer att överleva.

Det får räcka med foton för denna gång. Klockan börjar ju bli mycket, det är ju läggdags.....typ :)



Här har jag gjort en LO på min storebror, fotot är från 1973 och det är en vårdag bland gullvivorna ute i stugan. Jag gillar verkligen detta foto. Detta var en LO som jag deltog med i en tävling, och faktiskt vann. Det var väldigt roligt.


Ett kort jag gjorde på Scrapträff i Uddevalla för ett tag sedan. Det var en inspirationsutmaning. Fick låna en stämpel av Marie D och den är otroligt fin. Är lite sugen på att köpa en sådan själv. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Dagens plus: När jag vaknade hade Fritz ätit en skål med mat
Dagens minus: Jag har inte alls jobbat så mycket som jag trodde jag skulle göra.
Dagens fundering: Hur ska jag orka den kommande veckan med många sena kvällar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0