Vårdagjämning

"Det är vårdagjämning, dvs. dagarna och nätterna är (nästan) lika långa på hela jorden. Tittar man i olika almanackor så ser man att vårdagjämningen inträffar den 21 mars kl 00:21 svensk normaltid eller vintertid. Det är nämligen inte en dag, det är en tidpunkt som avses, nämligen när jorden passerar en speciell punkt på sin bana runt solen och solen står rakt över ekvatorn." (enligt astroinfo.se) Äsch, vi kör på att dag och natt är lika långa, det är ju enklast att förstå. Men nu säger almanackan att det är vår, och det verkar ju som om det är vår ute oxå. Så skönt att komma ut och det inte är en miljard minusgrader och tre meter snö. Det finns hopp om livet!

2011-03-16

Denna dag var det dags för alla åk nior att skriva Nationellt prov i NO. På vår skola fick vi i år biologi så för min del innebär det två klasser. Allt verkade flyta på bra även om de tyckte det var svårt. Vi får väl se hur det ser ut för dem under rättningen.

 

2011-03-17

Lönesamtal. Man ska fylla i en blankett och skryta med sig själv. Jag hann skriva mitt namn och datum....resten fick bli lite mer improvisation....

 

2011-03-18

Fredagsfika på jobbet. För att pigga upp kollegiet så bjöd jag på chokladtårta och grädde på fredagen. Den blev precis lagom härligt kletig. Tårtorna gick åt och jag fick beröm. Vad mer kan man begära?

 

2011-03-19

Fritz lyckade klösa sönder den gamla klös...pinn....eh.....klösgrejen så jag fick köpa en ny. Hittade en likadan som den jag slängde, perfekt. Den är hyfsat liten och inte anskrämligt ful. Herregud vilka fula klösgrejer det finns att köpa... Fritz blev väldigt nöjd med denna och har redan provklöst den till storbelåtenhet.

 

2011-03-20

Efter två dagar med strålande sol och promenader med kisande ägon så gjorde jag slag i saken att köpa nya solbrillor. Har besämt för mig att jag hade sönder de jag hade förra året. Hur som helst så har jag inte hittat dem, så jag fick köpa nya. Köpte lila. Här är ett foto på hur jag ser bågarna. Den härliga lila färgen syns bäst på det sättet upptäckte jag.

 

2011-03-21

Mattelektion med 8A. Ska göra beting till dem, glömde böckerna på jobbet så det funkade dåligt för mig, hann inte fixa det på min håltimme heller. Har påbörjat det, men ska slutföra jobbet imorgon. Det blir bra det. Ligger steget efter hela tiden, kanske blir det denna vecka som jag kommer ikapp?

 

Det ha varit två födelsedagar på jobbet som skulle firas. Har gjort två stycken kort. Det är bra att göra till folk som har intressen/hobby.

 

Enkelt att göra kort till en fiskeintresserad. Hittade ett drag som det var trevlig färg på så det fick hamna på det ena kortet. Kan ju även berätta att krokarna är sylvassa!!!

 

 

Om man gillar snooker så passar ju det här kortet perfekt. :)

 

Dagens plus: Fruktsallad

Dagens minus: Rättningshögen krymper på tok för sakta

Dagens fundering: Om man gör rätt, hur kan det ändå bli fel?




Kommentarer
Sara-SaGam

God kaka och impad av att ni iaf får en blankett att fylla i ;-)

2011-03-22 @ 22:38:54
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0