Sportlovet tog visst slut...

Det var ju en hel vecka....en hel vecka som liksom låg framför mig orörd och bara färdig att användas liksom.... men nu...söndag....jaja, det är ju snart helg igen. Lovet har varit väldigt bra. Har hunnit allt jag skulle göra, men har inte jobbat så mycket som jag borde ha gjort. Det är svårt med lov...man ska ju vara ledig, men det är alltid en massa man ska göra för att hinna ikapp. Vet inte hur det hänger ihop riktigt... Nåja, morgondagen är planerad, tisdagen är en annan dag...

2011-03-02

Det blev lunch från Tam Hrap Thai denna dag. Hade ingen lust att laga mat och nu när jag inte spelar badminton med Anna regelbundet så blir det ju inte thaimat varje fredag. Saknar Anna, spelandet och maten. Så jag tog tag i en liten bit och vardagslyxade med denna mumsiga lunch. Fritz fick kyckling han med, så han blev nöjd. Perfekt.

 

2011-03-03

Var hemma hos Maria och förberedde inför helgens mässa. Vi gjorde våra namnskyltar och sedan gjorde vi varsitt kort som skulle vara med i utmaningen som Svensk Scrapbooking anordnade. Det var en utmaning där man fick rösta och skänka pengar till Min Stora Dag. Alla korten skänktes sedan till Min Stora Dag, det känns som en riktigt bra grej.

 

Det här är det kortet som jag gjorde.

 

2011-03-04

 

Nytvättad bil. Det var verkligen välbehövligt kan jag lova. I och för sig så blev den ju lite skitig bara jag åkte hem från Örsholmen, men det blev betydligt bättre än vad det var tidigare iaf.

 

Före tvätten.....

 

2011-03-05

 

Hela dagen var jag på Karolinen på Scrapbookingmässa och träff. Där gjorde jag två trevliga bekantskaper vid bordet. Emma och Heléne satt mittemot mig och Maria och vi hade otroligt roligt och trevligt tillsammans. Vi var alla rätt inne i det vi höll på med. Självklart gick jag runt på mässan och kollade in allt möjligt, allt från nyheter till reakartonger.... Det blev nya papper, några stämplar, någon die....och sådär. Köpte sådant som jag använde till utmaningarna under helgen, det känns bra. Man skulle ju kunna tro att jag skulle shoppa helt hämningslöst nu när köpstoppet är upphävt, men det gjorde jag faktiskt inte.

 

2011-03-06

 

Dax att plocka ihop allt. Det tråkigaste med allting, men det gick ju smidigt. Insåg oxå att jag hade med mig rätt mycket grejer som inte användes ens. Jag ska bli bättre på att packa. I sommar ska jag åka till Orust på scrapträff, då ska jag packa betydligt bättre. Jag borde ha en bättre väska....

 

När jag väl kom hem började jag fundera på att jag borde jobba, men näe.....det lockade inte det minsta. Så nu har jag bara morgondagen planerad. Desto mer att göra imorgon, det är väl positivt? Ska ta och fota mina alster från helgen och snart visa upp dem. Jag visar kort jag gjort tidigare istället....

 

Här är ett kort som Marja fick när vi bytte ATC. Här hade jag tänkt att använda mitt färgade flingsalt...men det blev inte så. Så mitt salt ligger kvar i en påse....det kommer längre fram...jag ska bara. :)

 

Detta är kortet som Helene fick. Där grejade jag med färger, glimmermist, och mikrobeads. Allt gick bra, tills jag skulle skära papperet i skärmaskinen. Vet inte riktigt hur jag tänkte.... Men det blev inte så bra att skära i småpärlor iaf.... Men nu har skärmaskinen nytt skärbald och allt är frid och fröjd. :)

 

Dagens plus: Pris

Dagens minus: Lovet är slut

Dagens fundering: Ska man vända sig till en resebyrå för att få chansen att komma ut i världen?



Kommentarer
Heléne

älskar att jag själv tänker såhär:

nä, men jag är inte med i bild så jag behagar inte ens kolla.. haha

trist att helgen är slut, men imorgon är en ny dag, o då kan jag pyssla igen :D Orkade inte pyssla alls efter träffen hehe.

2011-03-06 @ 22:11:39
URL: http://frokenfinemang.blogspot.com
Anna

Hade du gjort det kortet? Jag tyckte det var skitsnyggt!!!! Ett av de två favoritkorten jag gillade bäst ;-)

2011-03-06 @ 22:33:08
URL: http://minkamera.blogg.se/
Gunvor

Underbara kort Agneta!



Kram, Gunvor

2011-03-07 @ 11:34:47
URL: http://gunvors.blogg.se/
Jenny

Heeej! Och tack för ditt tips inne hos mej!



Och va kul att jag hittade till din blogg nu... :)

Läste att Du ska till Orust i sommar....jag med, så då ses vi ju där, om inte förr!

Kram och ha det gott.

2011-03-09 @ 21:15:02
URL: http://spetsarochjeans.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0