Mysterious ways

2011-03-22


Lockades att köpa ny glass. Det var ju chokladstjärnor på toppen. Men näe....den var inte god för det. Så den hamnade på hyllan i frysen där det står andra förpackningar med glass som inte är så lockande....

2011-03-23

Har köpt lite nya stämplar. Har monterat de från Paper Artsy men än så länge ligger de oanvända. Har ingen direkt plan för dem. Men den där påfågelfjädern har lockat mig. Vet inte riktigt varför jag är så fascinerad av dessa fjädrar, men så är det i alla fall. Så det blir nog något med detta framöver. Ska bara finna ro och tid att sätta mig.

 

2011-03-24

Denna dagen var vikt till niornas praktiska del av nationella provet. Vilket härlig dag det var! Allt funkade bra och eleverna jobbade väldigt bra. De verkade till och med tycka att det var roligt att göra detta. Det var roligt att se alla göra detta och sedan sätta sig ner och tänka till och reflektera över detta. Jag har rättat och de har gjort riktigt bra ifrån sig. Kan man vara annat än stolt över dem?

 

2011-03-25

 

Ännu en riktigt bra dag på jobbet. Avslutade dagen med en kemilektion i åk 8 där vi pratade esterreaktion och byggde med molekylbyggsatser. Otroligt duktiga elever, och vi hade det trevligt tillsammans. Skönt att få sluta veckan på det sättet.

 

2011-03-26

 

Dagen efter Våffeldagen blev det våfflor hos mig. Det brukar ju bli det en gång om året. Visst är det gott, men är det verkligen SÅ gott? Antagligen inte eftersom jag inte äter det oftare.... Ägnade dagen åt promenad i solen, rätta prov och hänga vid datorn. På kvällen ringde min bror och berättade att min pappa hastigt blivit sjuk och ligger på sjukhus. Orolig natt till söndagen.

 

2011-03-27

Nu är det alltså sommartid, bara det att man blir av med en timme är ingen höjdare men sedan hade jag ju tankarna på annat håll och sov dåligt. Ägnade förmiddagen åt att prata med familj och vänner. Jag är otroligt tacksam för ert stöd :) Bjöd lite fräckt in mig på fika hos Jan och Linda, som utökades till lunch och fika. Jag och Isa ägnade oss åt att pyssla. Nästa gång lovade jag att ha med mig lim då hennes var torrt och utan kork. :) Det var skönt att få skingra tankarna en stund. Jag hann även bli sminkad och sedan var Isa ute och cyklade och jag promenerade med. Det blåste kallt, men var ändå skönt. Även om jag var livrädd att hon skulle sladda omkull när hon tvärbromsade i rullgruset, men det gick ju bra.....alla gångerna :)

Har pratat mer med mamma nu och oron finns fortfarande kvar. Jag kommer åka till jobbet imorgon och sedan får vi se...

 

Gjorde ett kort till en kompis som fyllde år i dagarna. Det blev med en av mina nya stämpar från Kanban.

 

Äter lite Lakrisal och gnuggar gruset i ögonen......dax att sova, om det går

 

Dagens plus: Mina vänner

Dagens minus: Allt runt pappa

Dagens fundering: Hur ska det gå?

 

 



Kommentarer
Elwa

Hoppas det ska gå bra för din pappa... Förstår att du är väldigt orolig nu.

Det där fyller-år-kortet är jättehäftigt! Fin stämpel!

2011-03-27 @ 21:28:39
URL: http://365elwafoton.blogspot.com
Sara-SaGam

Underbart kort. Tänker lite extra på dig just nu!

2011-03-31 @ 20:26:02
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0