Konstig dag

Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen. Det är så himla mycket nu, jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen. Någon på jobbet sa att jag stressar för mycket....kanske det... jag vet inte. Försöker att inte göra det, men det är ganska svårt.

Det har varit en konstig dag idag. När man sätter sig i bilen till jobbet på morgonen har man ju en tanke på hur dagen ska bli. Idag blev inte mycket som jag hade tänkt mig. Vissa saker blev bättre och vissa blev sämre :)

Var på IKEA idag för att shoppa loss till jobbet. 30 väggklockor och 24 dricksglas. Det låter inte som så mycket, men det blev två fulla blåa IKEA-plastkassar (säckar...eller?). Kändes lite märkligt att köpa så många klockor....som om jag verkligen vill hålla koll på tiden. :) Efter IKEA blev det fika med Maria och det var som vanligt härligt att träffas. Vi hann prata om mycket konstigt, allt från Eddie Meduza till kalla svettiga fötter till hermetiskt tillslutna boxar. :)

Nu lite foton från senaste tiden

2011-03-10

Plötsligt händer det! På fyra trisslotter vann jag 125 kronor. Där gick jag plus!

 

2011-03-11

Jag och Maria pratade i telefon på eftermiddagen. Det var ett så märkligt samtal. Hon hade en konstig fråga att ställa till mig och jag hade en konstig fråga till henne. Det i sig är väl inget märkligt, men att båda frågorna handlade om samma ämne var däremot märkligt. Men det blev ju ett bra samtal (många skratt!)

 

2011-03-12

Det var vitt vin, trevligt sällskap och melodifetival som gällde på lördagen. Viktor nöjde sig med chips, och ett par låtar på mello, sedan sov han.


2011-03-13

Motorolja till bilen. Jan var nog lite orolig för att jag verkligen skulle klara av att köpa rätt olja. Men med tydliga anvisningar om vad jag skulle köpa, vilket artikelnummer, vad det skulle stå på flaskan och sedan ett kontrollerande sms när jag stod i affären så gick allt bra. Jag blev till och med bjuden på te och kladdkaka hos Jan och Linda. :) Där hann jag även pyssla lite tillsammans med Isa. Hon är väldigt duktig på detta, tror jag har lite glitter och pärlor och grejer som kan hamna i hennes stora pyssellåda istället för att ligga och skräpa hos mig.

 

2011-03-14

Middagen bestod av plättar och drottningkvarg (kvarg med blåbär och hallon i :) ). Diana talade om för mig att jag var tvungen att göra hjärtplättar och inget annat, så det fick det bli. De är ju väldans söta.

2011-03-15

Klockor i förbannelse! Känns som om hela baksätet är fullt av klockor. Men det blir väldigt bra när de kommer på plats i klassrummen på jobbet. Men vem är det som ska se klockan bäst, läraren eller eleven?

 

På pysselfronten är det lite stiltje just nu. Men jag har varit med i ett ATC-byte med Hellen och Marja. Denna gång skulle vi göra 1. Utan stämpel och 2. Grönt och vitt.

Såhär blev mina.

 

Ingen stämpel så långt ögat når. Det kan ju verka lätt, men jag gjorde dessa först

 

Blev ganka irriterad på mig själv när jag strödde på embossingpulvret på texten. Då hade jag ju glömt bort det där med att man inte skulle stämpla. Ja ja, detta ATC skickade jag med som 'bonus' :)

 

Här är det grönt och vitt som gäller.

 

Nu är det läggdags, ska läsa lite mer i Cave-boken.

 

Dagens plus: Hann mycket

Dagens minus: Oro för elever

Dagens fundering: Vad blir det inför nästa läsår?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0