Kom igen nu våren!

Våren kändes så nära.....men idag vräkte snön ner. Som tur är var det ingen snö som blev liggandes utan det försvann direkt. Men det känns inte nödvändigt med mer snö nu. Det har varit snö sedan i november och nu börjar jag tycka att vår skulle vara trevligt. Så jag hoppas på sol nu...ryktet säger att det ska bli sol i helgen.

2011-03-07

Läser i denna bok. Jag vet inte riktigt. Den är inte så bra men den ska inte få besegra mig. Så jag läser på som en tok, för att få börja läsa Nick Caves bok som jag köpte på årets bokrea. Jag tror på den. Så jag kämpar på med den här.

2011-03-08

 

Solen skiner in i mitt vardagsrum. Underbart skönt och härligt! MEN, herregud vilka skitiga fönster jag har. Försökte fånga båda delarna på fotot, men man ser nog mest solen. Ska putsa fönstren bara det blir mer vår och gatorna sopas. Sedan plantera blommor på balkongen, sedan sitta där oh dricka vit vin, äta jordgubbar och läsa bra bok. Snart, snart, snart....

2011-03-09

Vitkål! Kan verka som ett konstigt foto...men jag har insett jag verkligen gillat vitkål. Efter lite diskussion med Maria på telefon så inhandlade vi båda vitkål för att båda göra kålsoppa. Så fick det bli. Resten av kålen blir det kålpudding av, eller kanske vårrullar, eller sån god farmor-sallad, eller pizzasallad. Vitkål är ju toppen liksom.

 

Häromdagen fyllde Jessica år och eftersom nu är i Spanien så fick jag ju skicka kortet dit. Skickade med en present, ett par örhängen i modell större och i färg lila. Om de vore lite mindre skulle jag kunna köpa dem själv :) Gjorde kortet i lila oxå, och använde en av mina nya stämplar.

 

 

Under träffen som var i helgen gjorde jag två kort, båda till utmaningar och det var två olika skisser man skulle följa. Jag gjorde ett med vårigt tema.

 

Själva motivet kommer från Magnolia och är färglagt med akrylfärger från Ranger. Gillar den sämpeln massor. Den är så otroligt snygg och vårig. Har använt nya stämplar från MME på det gröna bakgrundspapperet. Motivet sitter på 3dkuddar. Har använt Ginger för att stansa ut texten.

 

 

Kort nummer 2 har en stämpel från Stampsmith som huvudmotiv. Har stämplat med StazOn på glossigt papper, blandade två färger för att få den ton jag ville ha. Alfabetet är Bright. Sedan är det mönstrat papper från Graphi45, MME. Sedan köpte jag dessa glittriga labelholders och det åkte på en sådan oxå :) Jag är väldigt svag för just den här stämpeln, den passar till mycket. Ibland är den lite svårstämplad, men skam den som ger sig :)

 

Dagens plus: Ett bra möte

Dagens minus: Snö

Dagens fundering: Låter det inte lite som om telefonen glappar när jag smsar? Måste man inte köpa en ny då? :)



Kommentarer
Karin

Du gör så hiimla fina kort!!! Fotostämplar är så svårt tycker jag och du får alltid till det så läckert

2011-03-09 @ 21:42:09
URL: http://pappersgladje.blogspot.com
Malin

Supersnyggt Agneta!!!

2011-03-09 @ 22:04:52
URL: http://pysseokort.blogspot.com
Malin

Supersnyggt Agneta!!!

2011-03-09 @ 22:05:49
URL: http://pysseokort.blogspot.com
Diana

"Vår", vad är det för alfa? Svara på msn eller fb tack :P

2011-03-09 @ 22:14:41
URL: http://sayurii.blogg.se/
Chruss

Underbara kort Agneta!

Här regnade det lite igår, plus liiiite snö på natten. Men jag vill verkligen ha vår, här och NU!

Utan mellanspel av blaskigt regn och skit...:-D

2011-03-10 @ 10:53:41
URL: http://chruss.blogg.se/
Gunvor

Vilka jättefina kort!

Jag vill också ha vår NU - men den tar tid på sig. I dag är det soligt och vackert men bara 4 plusgrader. Det droppar och smälter men det tar tid med all denna snö!



Kram, Gunvor

2011-03-12 @ 16:00:02
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg
Maiden

Superläckert vår-kort!

Blev jätteinspirerad att skapa vår-kort nu! :-)

2011-03-14 @ 18:23:47
URL: http://maidens,nu
Sara-SaGam

Mycket snyggt med häftiga tjejer!

2011-03-15 @ 18:49:01
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0