Pysselrummet är ordentligt invigt!

2011-07-09


Åkte till Östergötland och sommarstugan. Där var det mogna körsbär i massor. Både röda och svarta, stora och små. Otroligt gott att plocka solvarma bär. De där bigaråerna man kan köpa i affären känns väldigt smaklösa i jämförelse. Det var otroligt skönt att komma hemhem. Det tyckte även den åksjuke Fritz. Mysigt att träffa mamma och pappa igen.

2011-07-10


Pappa föreslog att vi skulle åka till Affären i Svalsjö med Pers mekaniska kabinett. Sagt och gjort. Detta var ett spännande ställe. Det mesta i utställningen hade en vev, och så vevade man och det hände än det ena än det andra. Typ tände lampor, öppnade och stängde dörrar, fick flygande nakna figurer att fara genom luften och allt möjligt oväntat. På fotot är en klassisk Gambler. Skaka skaka, gissa var kulan ligger och så lyfter gubben den rätta bägaren. Makalöst snillrikt gjort. Eller kanske ett bultande hjärta? Eller varför inte en banan med lönnfack? Otroligt många vackra saker som vi fnissade glatt åt. Det enda som saknades var pengar, hantverk är inte alltid så billigt...och trots det så är det ändå troligt att Per inte får någon vettig timlön ändå...

Sedan åkte vi vidare för fika på Sommarro med utsikt över vattnet. Vilken härlig dag!

2011-07-11


Dax att klippa håret. Åkte till Anna-Karin för att få lite ordning på håret. Jag hade inte trott att jag skulle åka därifrån som korthårig, men det gjorde jag. Efter att ha klippt håret lite så kändes det ändå lite.....blahablaha liksom. Det bara hängde där. Det blev betydligt kortare, men det såg ändå konstigt ut....så det blev ännu kortare. Så när ungefär en halvmeter hår var avklippt, vilket tydligen motsvarar 5-6år sparande, så fick det vara nog. Jag blev i alla fall väldigt nöjd. Ska väl ta och färga det oxå....rött eller lila eller så. Kanske det händer imorgon. :) Man skulle kunna tro att det skulle kännas ovant, men det gör det inte. Jag har ju alltid haft det uppsatt så skillnanden är minimal.

2011-07-12


Världens sötaste Tanja kom med föräldrar och syskon på besök.

2011-07-13


Åkte in till Tranås för att träffa Jenny och Chris och Ellie och Lucas. Det var väl dryga hundra år sedan jag träffade dem. Det är ju ingen chock för mig att Chris pratar engelska, men jag får liksom tunghäfta och kommer inte på ett enda ord att säga på engelska. Så jag pratar svenska med Jenny. Stackars Chris. Får alltid dåligt samvete efteråt, men....ja vad ska jag skylla på? :) Det var iaf otroligt roligt att träffa Jenny igen. Otrolig tajming att vi båda var i Tranås samtidigt. Dock glömde jag att fota, det blev bara babbel om de senaste åren :)

Bestämde mig för att stanna kvar i Tranås. Plockade hallon i trädgården och det är ju helt otroligt gott. Bäst av allt, det fanns mycket. Så det blev efterrätt till mig och Anna-Karin och det räckte även till frukost dagen efter.

2011-07-14


Denna dag blev det besök hos Linda, Morgon och Wilgot. Wilgot visade stolt upp alla möjliga traktorer (och allt vad det nu hette :) ) och han visade oxå hur man snabbt och enkelt kan skjuta popcorn över hela rummet. Tänker inte prova det, inte hemma hos mig åtminstone. Det var trevligt att babbla lite strunt med lilla familjen, som snart blir en till. Spännande!

2011-07-15


Väl hemma i Karlstad igen. Fick ett brev om att man måste besiktiga bilen för att få åka omkring med den. Nu får jag köra den till verkstaden och till besiktningen. Sicken tur att den står på 'verkstaden' redan. Om den står ett par månader till så slipper jag köpa sommardäck den här säsongen. (Jag har lärt mig att man ska se positivt på allt!)

2011-07-16


Man tackar inte nej när vänner ringer och frågar om man vill komma och grilla. Väldans trevligt och väldans gott! Jag saknar altan och gräsmatta.....i alla fall ibland :)

2011-07-17


Hannes kom hit med sina föräldrar och efter maten ville han pyssla lite. Det blev ett kort till Farmor och Farfar och ett kort till Morfar. Både jag och Anna la oss i hur Hannes placerade blommor och glitterstenar, men som tur var så lyssnade han inte så mycket på oss utan gjorde som han ville. Konstigt att man lägger sig i hur barn ska skapa!

2011-07-18


Idag blev det Isas tur att komma hit och pyssla. Det är perfekt nu när jag har möblerat om, vi kunde ju sitta bredvid varandra och pyssla. Vi fick massor med kort gjorda. Det var riktigt roligt att greja med stämplarna igen, det var ju ett tag sedan det kändes så. Isa provade olika motiv, olika stämpeldynor, olika pennor. Det gäller ju att testa en massa olika så att man lär sig vad man gillar bäst.


Isa gjorde ett kort till sin mamma.


Jag hittade den här oanvända stämpel från Paperbag Studio, och nu är den inte oanvänd längre.


Fjädrar piggar alltid upp. Det mönstrade papperet från BG är alldeles ljuvligt. Jag hittade mycket fint bland mina spillpapper.



En underbar stämpel fick pryda nästa kort.

Detta var de tre kort jag fick klart, har ett till kort på gång. Det ligger på tork nu, det dyker upp snart på bloggen.

Dagens plus: Pysselmys med Isa
Dagens minus: Jag glömde bort att jag hade tvättstuga
Dagens fundering: Vad ska man hitta på imorgon?


Kommentarer
lenislenis

Gillar det första kortet m skorna ättemkt! Skitsnyggt rent ut sagt! :)

2011-07-19 @ 01:12:56
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Sara-SaGam

Härligt med invigt pysselrum!

2011-07-21 @ 22:23:50
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0