Dagar fyllda av sol

2011-06-24


Jag säger som Sundström

"Har vart en bra sommar för fläder
Jag har gjort vin o saft i år
Men snart blir vinet till vinäger
Jag bryr mej märkligt nog inte ett spår
Det doftar inte längre fläder
Det är kallt och snöoväder
Det enda jag kan säja dej
Det har vart en bra sommar för fläder..."

Flädern blommar ljuvligt vackert. Tyvärr verkar grannen inte utnyttja blommorna till allt man kan göra....

2011-06-25


Har påbörjat ommöblering här hemma. Fritz (numer känd som Djävulskatten) var så klart tvungen att inspektera om det verkligen blev bra att ha sekretären i detta rum istället. Både Fritz och jag är nöjd med omflyttningen, även om det aldrig verkar bli klart.... Nu är möbler flyttade, inköpta, ihopskruvade, på plats, slängda och allt sådant. Nu ska allt runt omkring oxå bli klart. Det är bara så himla varmt just nu att jag inte riktigt har ork eller lust att greja med det.

2011-06-26


Jordgubbar i alla former! Det är gott, gott, gott, gott! Just denna kväll lyxade jag med lite mangomousse oxå. Smaskens!

2011-06-27


De bara låg där när jag var och handlade. Härliga att titta på. Kunde inte motstå.

2011-06-28


Soligt och fint! Satt på balkongen och njöt. Både i sol och skugga. Mer tid i skuggan än solen... Den röda näsan kan jag klara mig utan! :) Är väldigt nöjd med mina pelargoner. Och doften fån mina kryddor är underbar. Min balkong är ett riktigt trevligt ställe!

2011-06-29


Heldag med Maria. Vi hann det mesta. Ikea, en sväng på stan och sedan fika på Råtorp. Där skulle vi prova lite olika foto-appar. Det blev ett blått resultat. Sjukt många fler så klart......men...... Ikea var ju en upplevelse bara det. Jag visste vad jag skulle ha, kom hem med nästan det... Det visade sig att just de hyllorna jag skulle ha var det rea på, så det blev tre hyllor istället för två. Perfekt. Mindre perfekt var väl inpackningen i bilen, men inga kraftiga inbromsningar gjorde att vi överlevde hela resan. Som vanligt mycket skratt och skoj och även allvarsprat när vi träffas.

2011-06-30


Fika på Råtorp även denna dag. Men idag var det Jessica jag fick träffa igen. Känns som om det var hundra år sedan sist. Men vi har ju kontakt ändå. Massor med skvaller som far fram och åter. Det var sjukt trevligt att träffas igen. Även vi lekte med fotoappar och Jessica ville vara med med fler foton som dagens foto. Sicken linslus :)


Det får räcka så..... Saknar dig stumpan! Längtar till augusti! <3

2011-07-01


En festis som smakar banan+guava. Hur kan det bli den här konstiga turkosa färgen. (Som iofs är en sjukt fin färg om man bortser från att det är en dryck). Konstigt. Köpte ingen, en dryck som smakar banan? Näe, DÄR går banne mig gränsen!

Imorgon sticker Lena, Maria och jag till Orust för scrapträff hela dagen. Det ska bli superskojigt. Har försökt packa, men får inte med allt som jag vill ha med, men får ta det jag tror att jag måste ha och inte kan låna av de andra. Det blir nog bra när det blir klart. Ska bli en skojig dag iaf! Får väl se hur mycket jag får gjort....

Men passar på att visa lite annat jag gjort.


Ett grattiskort till en 40-åring. (Inte helt tippat :) ) Provade mina nya stämplar och dies från Paper Artsy.


Ännu ett grattiskort till 40åring. Har här använt en ny embossingdie från Tim Holtz och sedan sandpapprat lite.


Här är mer från samma embossingdie. Ibland är det inte allting man behöver utan man vil ha en bit bara.


En av mina favoritstämplar. Jag tycker den är otroligt fin. Använder den dock sällan. Nu när jag sitter här och bloggar får jag en idé om OH-plast och glitterlim..... ett framtida projekt. :)


Ett kort jag kanske inte är jättenöjd med.... det ä lite för platt på något vis. Tror jag saknar något stämplat på den, jag kunde ha arbetat det mer...men tiden räckte inte riktigt till det... Men nu har jag tid....i överflöd.

Det är underbart med semester och vackert väder. Men imorgon när vi ska åka bil och vara inomhus hela dagen så är det faktiskt helt okej med regn :)

Dagens plus: Att det börjar bli ordning i kaoset.... nu är det sladdhärvan som ska få komma till sans, sedan sortera och få ordning på förvaringen.
Dagens minus: Löjligt varmt inomhus
Dagens fundering: Hur ska jag packa på bästa sätt?


Kommentarer
Gunvor

Härliga kort! Tack för inspirationen!



Kram, Gunvor

2011-07-01 @ 23:51:43
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg
Jessica

Tack för fina ord darling!! Snart kan vi kramas igen!!<3 puss

2011-07-02 @ 00:14:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0