Till sist så...

Har visst blivit dålig på att uppdatera bloggen, men nu kommer det en massa foton iaf :)

2011-01-19


Snacka om underbar post! Det här är Hellens tre ATC med tema Fika. Jag gillar att hon använder stämplar så mycket och inte använder mönstrade papper. Det ska jag bli lite bättre på. Tack vännen! Detta piggade upp en lång dag. Hade suttit i ett långt möte på jobbet och det var mycket att tänka på. Så nu ska jag komma på vad som hamnar på vårt nästa ATC-byte.

2011-01-20


Man kan väl säga att jag laddar upp för helgen (om man nu vill liknas vid Arne Hegerfors :) ). Efter att ha pratat med Jan och sagt att jag startat bilen med kablarna så sa han att det kanske var dax att ladda extra batteriet för han hade inte gjort det på ett tag och det är ju tråkigt att inte kunna starta bilen. Suck! Jag som blir nervös för allt som jag inte har kunskap och kontroll över! Nåja, han kom hit med laddaren och fixade till laddningen och åkte sedan hem. Fritz var väldigt nyfiken på detta som nu stod i sovrummet och nosade. Smsade till Jan och frågade om Fritz kunde dö av att nosa på batteriet. (Ja, jag vet...jag är kanske lite väl nojjig men allt med ström är otäckt och oförklarligt i min värld :) ) Jan lugnar mig med att det kan han inte, men det är dumt om katten får på sig svavelsyra och att jag ska vara rädd om mina kläder. Varför kan man inte bara ha syran inne i batteriet och se till att det är tätt så behöver man inte tänka på det? Släckte lampan och somnade. Vaknade efter typ 15 minuter av att det tickade i laddaren. Smsade igen. Jan hade tydligen tröttnat på mina knäppa sms och svarade att han aldrig hört laddaren ticka, men att det säkert betydde att laddaren gjorde sitt jobb. Men att jag för säkerhets skull kunde flytta batteriet till vardagsummet så att jag skulle slippa att få syra på mig när det exploderade. Så då försökte jag somna om igen och lyckades bra och på morgonen var batteriet fulladdat och jag behövde inte ens använda det...

2011-01-21


En annorlunda dag på jobbet. Det kändes skönt att åka hem. Jobbade klart med ATC-projektet Steampunk. Visar inte upp ATC:erna förrän de är postade och har nått mottagarna.

2011-01-22


Den här dagen var det dock dags att starta bilen med kablar och det nyladdade batteriet. Tog därför en extra sväng med bilen. Alltså, jag gillar verkligen min egen bil, och jag kan köra fort med den. Men denna lånebil är ju liksom som gjord för att köra fort med. Man kan inte låta bli att göra det. Så nu när jag åkte själv i bilen så körde jag betydligt snabbare än i vanliga fall...åhhhh.....det är så....kul......och dumt jag vet.... Men men, jag kör snabbt och kanske lite hetsigt (enligt vissa) men jag kör aldrig vårdslöst! Kanske är det tur att detta inte är min bil...

2011-01-23


Det har varit en lugn och skön dag. Jag har druckit Myspyste (tack Maria för det), pysslat och grejat här hemma. Så det får bli ett mysfoto för att sammanfatta dagen. Ska fortsätta kvällen med att göra kort, nu har jag gjort veckans julkort så nu är jag fri att göra vad jag vill :)


Här är julkortet för vecka 2. Jag gillar den där lille tomten som dyker upp. :)

Dax att släppa datorn och låta kreativiteten flöda en stund till, för snart är det dax att sova...

Dagens plus: Lugn och ro.
Dagens minus: Jobbdatorn har legat oanvänd hela helgen...
Dagens fundering: Gjorde jag rätt som berättade?




Kommentarer
Sara-SaGam

Vad kul att få se ATC:erna!

2011-02-04 @ 18:26:18
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0