ATC är otroligt roligt

Idag har jag varit en sväng på stan. Inte för att jag skulle ha något speciellt, utan mer för att det skule vara trevligt att se lite folk. Min plan var ju att folk jobbade idag igen. Men det verkar inte som om folk har något jobb att gå till, det var ju massor med folk på stan.... Planen om en fika på Wayne's gick om intet eftersom det var en miljard människor där (ja kanske inte riktigt, men väldigt många iaf.....). Så jag strosade runt och hittade en hel del grejer att köpa. Så det får bli bilden för dagen.

2011-01-03

Det blev ett besök på Lagerhouse och de har ju så mycket fint presentpapper, så det fick det bli och lite snören oxå. Jag behöver verkligen inte det, för en hel stor låda i min byrå är full med just dessa grejer, så det var precis att dessa fick plats. Men jag kunde verkligen inte låta bli. Tokigt men sant. Verkar som om jag köpte alla de där grejerna som folk tycker är typiska mig. Pennor, man kan inte ha för många. Dessa är väl inga superhäftiga pennor, men de är sköna att skriva med. Jag tycker väl att pennan är för lätt egentligen, men men... Sedan köpte jag nagellack (färgen heter The Show Must Go On). Efter att en pojkvän för många år sedan sa att han tyckte det var så otroligt fint när jag hade mina naglar målade så köpte jag massa olika färger och hade alltid målade naglar. Pojkvännen är inte pojkvän längre men vanan att måla naglarna är kvar. Sedan köpte jag lite stämplar och tygklädda brads på Panduro, 50% är ju alltid 50%. Sedan drog jag till med filmen Eclipse....tror inte jag behöver lägga någon mer kommentar på det va?

I min och Helenes ATC-utmaning så var det dax att göra 3 stycken ATC med tema Fika. Jag gjorde dessa tre

Har använt stämpel från Inkido som jag gillar. Stämplade med brunt och har sedan clearembossat hela rasket. Sedan fäste jag pepparkaksgubben och skålen på det.

 

Här är det stämplar från Magnolia. Alla målade med twinklar, saffransbullen sitter på 3dkuddar.

 

 

Här är det en stämpel som var med som gratis-stämpel med den tidning jag prenumerar på. Färglagt med twinklar även denna.

Det är helt otroligt roligt med ATC. Jag och Helene har pratat om att dra igång en swap på Stämpelsnack.se. Vi ska bara komma på ett roligt tema. Nu väntar jag på Helenes fika-ATC, första gången jag får vänta på henne, det har varit tvärtom så många gånger (ja ja, alla gånger....) och sedan är det min tur att komma på en utmaning. Tål att tänkas på!

När jag postade dessa ATC gjorde jag även ett kort. Det blev såhär

Det stora motivet kommer från Octoberstamps och det var första gången jag använde den. Jag har målat med Smooch på motivet. Sedan har jag stämplat swirlar som kommer från Stampers Anonymous - Tim Holtz. Textstämpeln är embossad i rödglitter, jag tror den kommer från Inkywings, men jag är inte helt säker. Det kändes kul att leka lite med stämplarna och inte göra något som hade med julen att göra :) Så därför borde jag göra lite fler kort nu när det känns roligt.

 

Dagens plus: Jag hämtade Stenmark-kalendern som var, som vanligt, hysteriskt rolig.

Dagens minus: Känslan av att vara bortbytt

Dagens fundering: Vilken dag blir bäst för jobb och fika med kollegor i Säffle? (onsdag tydligen :) )



Kommentarer
Malin

Du har inga restbitar av papper med smådetaljer på som kunde lämpa sig att infoga i små silverramar som ska hänga i smycken? Tanken är att det ska limmas fast på metallen och sedan lägger man över ngt som kallas Diamond glaze så det blir en bullig glasyta över. Läckert! Köper gärna några restbitar om du har, annars tar jag gärna emot tips om var man kan hitta liknande.

2011-01-03 @ 22:09:22
URL: http://www.amaris.se
Chruss

Roliga inköp!!

2011-01-04 @ 16:19:48
URL: http://chruss.blogg.se/
Sara-SaGam

Har du någon sammanställning av era ATC-utmaningar? Skulle vara kul att haka på. Gillar ATC-formatet. Swap är jag med på!

Textstämpeln på kortet kommer från Kortmakaren

2011-01-04 @ 20:51:14
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0