Katten som försvann

Man kan ju tycka att en katt inte kan försvinna i en lägenhet. Det borde ju vara något av en omöjlighet. Men plötsligt var Fritz borta. Han kom inte när jag lockade på honom och han låg inte på någon av sina vanliga platser. Så då kikade jag på Sixtens udda sovplatser som det höga ekskåpet, hatthyllan i hallen och såna ställen där en katt inte ska kunna ta sig. Men näe..... men så plötsligt fick jag syn på ett par rosa trampdynor...

Nu när det är kallt ute så känner väl Fritz av det han med. Så han kröp in i mitt påslakan och la sig under täcket. Täcket håller ju värmen och det blir varmt och skönt....så där låg han och sov en stund idag.

 

Jag har idag gjort ett julkort för vecka 6. Helt makalöst att jag redan har 6 julkort klara....

 

 

Så lite foton för varje dag.

2011-02-08

Tvättstuga. Jag missade ju en tid och fick därför ta ta på min enda tidiga dag jag kommer hem från jobbet. Värdelöst! Vad som var ännu tråkigare var ju att just denna tisdag så hade en långtradare vält och det var avstängt när vi skulle hem. Så vi fick åka tillbaka och ta vägen över Liljedal för att ta oss hem. Så jag blev ju så klart sen till denna tid. Så tvätten hann inte torka så det fick hänga halvtorr tvätt lite varstans i lägenheten. Usch och fy!

 

2011-02-09

Tanka bilen. Inte helt tomt, men lika bra att få det gjort, vore ju tråkigt att inte ta sig hela vägen till jobbet. Dyrt nöje att ha bil....

 

2011-02-10

Snö och kallt, nu får det ta slut på det. Mina vantar har gått sönder och är inte alls lika varma och sköna som de borde vara. Jag vet, det finns nya att köpa i affären....men jag tänkte att man kanske kan slippa det nu, och pigga upp sig till nästa vinter med nya fingervantar....

 

2011-02-11

Bokbytar-dagen. Träffade Diana som hade rensat bland sina böcker. Jag hade tingat dessa fyra. Hon fick tre av mina utrensade. Planen var väl egneligen för oss båda att göra sig av med böcker eftersom man har för många, men nu bytte vi istället. Bra idé iofs. Nu ska jag bara leta rätt på första boken av Giles Blunt.

 

2011-02-12

Ett mycket konstigt foto kanske....men detta är inget mindre än färgat flingsalt. Det kan ju låta konstigt förstås. Det är inget som ska ätas utan det ska få vara med i  ett kortprojekt längre fram. Hade tänkt använda det till det rost-oranga kortet jag gjorde, men det svängde iväg åt ett annat håll....så det blev inget.

Det var en härlig dag, solen sken och det var så kallt att snön knarrade under fötterna. Släpade dock inte med mig kameran på promenaden. Nu i efterhand så tycker jag att det var dumt....men det ska ju bli fler dagar med sol och många minusgrader....

 

2011-02-13

Idag har jag postat 3 kort som ska ut och fara i Sverige. Postade dem typ 13:05...hoppas att de kom iväg idag precis som tanken var. Ännu en dag med sol och knarr under skorna. Det är härligt.

 

Ja det var väl min vecka i bilder...kan man väl säga. Det finns så mycket jag skulle vilja fota, men det är så mycket som är omöjligt att lägga ut här på denna blogg. Så mycket att tänka på... Oftast är det väl ögonblick man vill fota, ögonblick som är över och förbi snabbare än vad kameran och huvudet är beredd på.

 

Här kommer en LO med Gustav (ifall man missar det). Under en fisketur i somras tröttnade han ganska snart och började med lite Silly Walks. John Cleese i all ära, men visst funkar detta oxå?

 

Dagens plus: Jag har hunnit med mycket

Dagens minus: Sista Sherlock Holmes

Dagens fundering: Hur länga kan man skjuta upp rengöringen av golvbrunnen?

 



Kommentarer
Angela

Haha förstår att du fick leta länge efter katten... sött! :)

2011-02-14 @ 16:34:30
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Heléne

nu ser jag väldigt fram emot att se hur du tänker använda saltet.

och för mig, som är väldigt väldigt ny med pysslandet, hur fäster du det?

och tusen andra frågor... hehe



Du gör väldigt fina julkort!

2011-02-14 @ 22:15:00
URL: http://frokenfinemang.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0