Jag trodde det var fredag...

Idag när klockan ringde så kände jag bara 'Gud vad skönt att det är fredag' och de sekundrarna jag verkligen trodde det var underbara....när jag sedan kom på att det 'bara' är torsdag så kändes det inte alls lika bra. Men det var ju bara att släpa sig upp. Men nu är det ju kväll....och imorgon när jag vaknar så är det ju fredag...en efterlängtad fredag....sportlov...Så skönt och så välbehövligt!

Lite foton från senaste tiden

2011-02-19


Vin & Deli i Karlstad. Gunilla hade två inträdesbiljtter och bjöd med mig på denna mässa. Det var jättetrevligt. Vi provade goda viner och mindre goda viner, mumsade i oss korv och choklad och sedan tog vi steget och provade drinkar oxå. Detta blev den klara favoriten för kvällen. Om jag hade tyckt att öl smakade gott hade jag garanterat provat Homer Simpsons favorit Duff Beer, men jag hoppade över det. Efter denna mässa så gick vi till Koriander och käkade och hade det trevligt. Det var en härlig kväll med babbel, och vi bestämde oss för att träffas snart igen. Men då ska vi inte dricka konstigt vin som smakar ananas eller inte det som smakade passionsfrukt heller. :)

2011-02-20


En dag med sol och kyla. Var ute på promenad och hade solen i ögonen och kylan bet i kinderna. När jag kom hem igen så bakade jag banamuffins och drack te. Fina muffinsformar med hjärtan på, men de var inte så bra, det rann ut och det blev rätt fula muffins, men de va ju goda. Så nu har jag ett gäng i frysen att ta fram nästa gång det blir solsken.

2011-02-21


Ja, vad ska man säga? Köpte toapapper och köpte ett 6pack och när jag kom hem och skulle plocka upp dem i badrummet så var en rulle helt konstig. Den var bara hälften så hög, hade ingen innerrulle och den var bara konstig överlag. Märklig men skojig....

2011-02-22


Jobb jobb jobb. Satt och rättade prov och läxförhör hela kvällen. Inte jätteroligt direkt! Men skönt att det blev så många klara.

2011-02-23

Brrrrrrrrrrr! Det är kallt! Kallt ute, ja det akn jag ta, men det är tråkigt när det är kallt inne. Men som tur är har jag ju världens bästa mamma så hon stickar ju raggsockor till mig. Skönt och mysigt att dra på sig på kvällen. Jag börjar tröttna på vintern nu. Men kylan ger ju vackra snöflingor. Men lite vår nu vore helt okej för mig! Skönt att ljuset har hittat hit iaf. Ljust på morgonen och ljust på eftermiddagen oxå. Skönt skönt! Efter sportlovet blir det ännu bättre och ännu ljusare. Lite varmare grader och bilen ska få snurra runt i tvättmaskinen så att man se vad det är för färg på den...Ljust nu är den bara smutsbrungrå, och det är inte en snygg färg kan jag lova.

 

2011-02-24

 

Dagens horoskop. Det här är ett foto som är så otroligt roligt, men tyvärr (?) är skämtet så otroligt internt att det är inte så mycket att säga. Bara att det att horoskopet inte har slagit in, men jag hoppas på morgondagen :)

 

 

Här kommer en LO på mig och Helene efter julklappsbytet på Café Råtorp.

 

Dagens plus: Mina elever

Dagens minus: När jag kom på att att det var torsdag

Dagens fundering: Varför är det så många bra böcker med på bokrean?



Kommentarer
Sara-SaGam

Hoppas du får ett riktigt gott sportlov med tid för mycket pyssel!

2011-02-28 @ 17:48:55
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0