Några foton till

2011-01-31


Dags att färga håret. Utväxten var inte så snygg kan man väl sammanfatta det med. Skulle gärna färga håret riktigt riktigt rött, men det fäster inte, det bara rinner ur på ingen tid alls. Denna gång blev det lite åt det rödaktiga hållet, men inte alls så mycket som jag egnetligen vill. Men det är väl bara att bita ihop. När man har en rätt tråkig hårfärg får man ju försöka piffa till den så gott det går.

2011-02-01


Årets första (och antagligen enda) semla. Gunilla var här och fikade och hade köpt med sig semlor. Smaskigt! Vi hann prata och skvallra en hel del under kvällen. Väldans trevligt.

2011-02-02


Samtalskväll på jobbet.

2011-02-03


Friluftsdag med skolan. Det var pimpelfiske som stod på schemat. Inte min grej direkt eftersom jag ogillar isen. Men det blåste så mycket att det inte var många elever som gick ut på isen. De blåste nämligen tillbaka upp på land. De som väl kom ut på isen fick gå i ett par decimeter vatten och det gjorde att många blev blöta om tassarna. Hade ett par elever som blåste omkull på isen... Näe, det var bättre att vara i lä vid brasan och dricka varm choklad och äta smörgås med stekt ägg. Sedan kasta snö på eleverna och brotta ner dem i snön var ju ett plus så klart. (och ja jag fick tillbaka.....)

2011-02-04


ÄNTLIGEN! Anna och jag spelade ju badminton varje fredag när de bodde här i stan men nu har jag ingen att spela med. Det är skittråkigt! Men denna helg så är Anna me familj i stan och då bokade vi in en match. Jag kan ju skryta med att jag vann med 2-1 i set, men det var ingen skönspel direkt. Båda två var trötta.... Men det var otroligt kul och det vore ju skojigt att spela lite oftare....

2011-02-05


Vad är det med killar och tekniska prylar? De bara dras till dem, oavsett ålder. Här sitter Hannes i Jans knä för att kika in något spel på iPad och Alex var inte sen att kolla in vad de gjorde för kul. Vi andra ägnade oss åt fika och småpladder. Trevligt värre.

Nu sitter jag här med en kopp te och ska ta fram lite pyssel. Har massor med av idéer och känner mig riktigt inspirerad faktiskt.

Dagens plus: Fika med härliga vänner
Dagens minus: En ny granne...
Dagens fundering: Dax att möblera om?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0