Segare i sirap, men ändå inte

Jag är som sirapen och tiden är tvärtom. Det rusar lite väl snabbt nu. Men det gör visst mit liv hela tiden på något omärkligt sätt så jag ska ta och vänja mig vid det. Största chocken sedan sist, att börja jobba. Tidigt tidigt ringer klockan och de första dagarna har varit kaotiska. Jag hoppas att nästa år kan vi få starta upp utan stora omvälvningar, bara en vanlig skolstart liksom. Inte flytta, inte packa upp, ingen ny läroplan, inget nytt betygssystem, ingen ny skollag..... :)

2011-08-01


Har målat naglarna. På sommaren växer de bättre och de bli lite längre och då tycker jag att den franska manikyren är ottoligt snyggt. Varför kan inte naglarna e ut å naturligt? :)

2011-08-02


Joakim och Andrea och Anna-Karin kom och hälsade på ett par dagar. Vi ägnade denna dagen åt bil, bad, glass oh skratt och skoj. Det var väldigt trevligt att ha dem på besök och tänk så stora de har blivit (åtminstone barnen), tycker inte det var längesedan de var småknytt!

2011-08-03


Tyvärr så åkte de ju hem igen.... Kvar blev ett par tomma sängar..... Det blev tomt och tyst utan besöket och jag kände en liten längtan att bo närmre Tranås...

2011-08-04


Att få plocka solvarma tomater på sin egen balkong känns faktiskt riktigt lyxigt. Det var ju en toppenbra gåva från klassen. Jag skulle nog ha börjat tjuva plantan lite tidigare än vad jag gjorde, men det är lätt att var efterklok. Men oj vilka goda tomater!

2011-08-05


Dexter säsong5. Hade tänk titta lite lite, men det går inte....allt eller inget. Vilken otroligt bra serie! Lite annorlunda att heja på seriemördaren...

2011-08-06


Har suttit och färglagt lite. Använde twinklarna som har legat en längre tid och samlat damm. Men nu var det dax igen tyckte jag. Har många turkosblåa och lilarosa....saknar svart dock. Men nu så säljs de ju knappt någonstans. Så dumt....

2011-08-07


Ägnade mig åt paketinslagning

2011-08-08


Bakade en blåbärskaka tills det att mamma och pappa kom på besök. Det finns väl inget godare än blåbär?

2011-08-09


Mamma och jag ägnade oss åt korsordslösning. Något som vi alltid gör när vi är tillsammans. Det har vi gjort så länge jag kan minnas. En trevlig sysselsättning!

2011-08-10


Sommaren börjar gå mot sitt slut och nu när det inte är jättevarmt längre så leter Fritz upp de fläckar där solen skiner in. Han är en riktig solkatt.

2011-08-11


Köpte lite stämplar av en pysselvän. Perfekt! Ända tills Maria fick syn på dem och förstörde allt! Hon sa att träcirkeln såg ut som något helt annat, jag säger 'trä ser ut så!!!!'. Ska prova dem längre fram. Kanske till Marias julkort! :)

2011-08-12


Gunilla var här på fika. Jag fick en fin penna i gåva. Perfekt inför den kommande skolstarten. :)

2011-08-13


Brunchen bestod av räkmacka. Smaskens!

Sådär, det för räcka för dagens-foto. Det blir fler så småningom.....dagarna rullar ju på hela tiden.

Jag och Helene har haft lite ATC-byte. Senaste temat var Eld, Luft, Vatten, Jord. Mina fyra blev såhär
Eld


Vad passar bättre än Jim Morrison och Light my fire?

Luft


Lite fåglar i en blåskimrande himmel

Vatten


Sjöstjärnan ser lite sjävlysande ut, jag har färglagt den och sedan är den täckt med microbeads.



Jord



Har även gjort en LO med foton från Hannes dop.



Det var väl det det......för den här gången. På återseende!

Dagens plus: Sluta tidigt
Dagens minus: Skällsord!?!
Dagens fundering: Är det inte helg snart?






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0