Jag lär mig powerpoint....mer och mer

Nu för tiden ägnar jag många kvällar åt poweroint.... Så mycket att lära sig! Det tar så sjukt mycket tid, och jag får väl erkänna att jag inte alltid fokuserar på det viktiga. Mycket tid går åt till att leta rätt på bilder. :) Svårt att bedöma tid oxå, men jag har lyckats hyfsat hittills men det är många förändringar från lektion till lektion. Det som förvånar mig mest med ppt är att när man hittar andra lärares presentationer om något är att de använder alla möjliga snurrande, swischande och allmänt störiga funktioner för att plocka in bilder och texter. Vad är viktigast i presentationen???

Nu försöker jag även lära mig att använda Notebook (programmet till smartboarden) och utnyttja alla funktioner. Men hej och hå vilken tid det tar. Har suttit många kvällar och fnulat med detta i hopp om att man ska lära sig av sig själv, men det verkar inte inträffa. Men nu finns en plan att stanna kvar en kväll i Säffle och leka lite och lära sig. Det enda problemet är att smartboarden i kemisalen inte är helt perfekt. När man skriver på den så ser det ut som en darrhänt treåring har skrivit. Min handstil är inte alltid helt felfri, men det där är ju löjligt. Tyvärr vet ingen vad det beror på....men förhoppningsvis går det att fixa.

På tal om handstil, jag funderar på att lägga lite pengar på att göra om min egen handstil till en font. Det vore ju lite kul att ha. Problemet är ju att jag skriver ju lite blandning mellan skrivstil och textat, det blir ju svårt att få ihop det snyggt, så det skulle ju bli en textad handstil som skulle vara min. Ska ta tag i det där....ska bara. :)

Jag har gjort ett beställningskort oxå. Det skulle vara till Eric som fyllde 50 år. Tanken var att det skulle vara ett kort som var svart och vitt.....det blev det ju inte alls...

Jag provade på att göra en sådan däringa fin vik-blomma som Diana gjort på många fina kort och LOs. Det funkade ju bra med lite stöttning av henne på msn. Det blev lite invecklat eller kanske utvecklat innan det blev klart. Men har man lim klarar man allt. :)

Jag embossade tunn metall med sifferdien. Sedan lite brun akrylfärg för att få fram siffrorna. Sedan blev det till att använda disco-alfabetet. Diana säger att det är ett konstigt alfabet, men jag håler inte med! Det var ett av de första 4x8-alfabeten jag köpte och jag tycker det är superfint. Tyvärr använder jag det på tok för sällan. Kanske kan jag ändra på det. Snart är det ju scrapmässa i Karlstad så då ska jag försöka få lite gjort, borde kort och LOs. Jag ska bra framkalla lite kort först....

 

Dagens plus: Beslutet att inte jobba något hemma idag.

Dagens minus: Ingen rast och ingen ro.

Dagens fundering: Hur tänker folk egentligen?



Kommentarer
Sara-SaGam

Jag gillar effekten av den tunna metallen! Hur tunn måste den vara för att det ska funka? Var får man tag på denna metall? Tips tages gärna emot!

2010-09-27 @ 21:59:36
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0