Spinning on that dizzy edge

Igår skulle jag hämta ett litet brev på ica som jag visste innehöll två flaskor nagellack. Jag kände direkt att den ena flaskan var trasig. Det luktade skapt av nagellack och det kändes att flaskan var trasig när jag klämde lite. Så då sa jag till på en gång, men hon sa att jag fick göra en reklamation på posten.se men att jag inte skulle få någon ersättning för det eftersom det var postat som ett brev. Jag var så sur! Hade ju köpte dem på tradera så jag hade inga större förhoppningar....

Väl hemma öppnade jag för att se vilken flaska som gått sönder. Om det var den lila som jag verkligen verkligen ville ha, eller om det var den blåa som jag mer köpte för att jag ändå köpte av samma tjej...


Ja, det är ju inget tvivel om vilken flaska det var.... Det är ett lack som heter suede så det blir liksom matt och det är otroligt snygg färg på det. Jag mailade till hon som sålt lacket och frågade hur vi nu skulle göra. Hon svarade att jag kunde antingen få pengarna tilbaka eller vänta ett par veckor tills hon fick hem en ny flaska. Självklart valde jag en ny flaska eftersom jag nu har kollat på lacket så himla länge. Så nu är det bara att vänta... Imorgon ska jag måla naglarna med det fina blåa som kom i den hela flaskan.



Här är den senaste LOn på Hannes. Inte helt otippat är han 16 månader på fotot. :) Detta var en av de LOs jag gjorde på träffen förra helgen. Det var i en skissutmaning och denna gång höll jag mig faktiskt riktigt bra till skissen. Det brukar ju gå si och så. Jag hittade det mönstrade papperet på träffen och föll för det direkt. Det passade ju bra till detta foto oxå. Passade även på att använda min siffer-embossing, jag har nu köte nya embossingfoldrar så nu ska jag även passa på att bli bättre på att använda dem! :)

 

Idag köpta jag lite EZ så att jag kan montera mina omonterade stämplar. Det är dock så tråkigt att jag har sparat det till imorgon. Imorgon ska jag även städa, plantera blommor, klappa bilen (kanske till och med tvätta den). Hade även plan på att sova länge, slappa, träffa Maria, göra egna vårrullar. Varför inte jobba 2 dagar och vara ledig 5 så att man hinner allt man vill?

 

Dagens plus: Färre ouppackade flyttkartonger i kemisalen efter dagens insats

Dagens minus: Många nysningar....vad ska det bli av det?

Dagens fundering: Vaför har grannen en så stor bil att jag måste parkera ute i gräset?



Kommentarer
Diane

Synd på lacket, men tur att du får ett nytt. Gillade verkligen din layout, härlig! Kram

2010-10-08 @ 22:48:14
Mattias

Finfin bild! Fast nu är han ju 23 månader och ser HELT annorlunda ut ;-)

2010-10-08 @ 22:59:21
Christine

men...gick det att använda det blåa??? Det ser ju minst sagt hopklibbat ut???

2010-10-10 @ 15:47:23
URL: http://christinesvarld.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0