Scrapbooking-helg

Denna helg har jag mest varit på mässa/träff som Svensk Scrapboking anordnat i Karlstad. Jag och Maria-Therese har nog flamsat och tramsat mest hela tiden. Vi brukar ju prata mycket i telefon men nu fick vi chans att träffas ett par dagar i sträck för att fortsätta med tramset. Det var ju väldigt skojigt!

Att sitta bredvid M-T när vi pysslar är spännande. Vi tycker så väldigt olika om saker och ting. Jag är den som tar färger och blandar hej vilt medan M-T är kanske mer safe med sina färgval. Jag är den som måste ha en skiss för att komma igång, sedan följer jag den aldrig. M-T följer den helt slaviskt, hon kan inte ens tänka sig att vrida på den. Trots detta, eller kanske just därför, så kan vi hjälpa varandra att komma vidare när vi kör fast. Men jag saknade att ha Helene och Lena med i pysslet. Nu satt vi iofs vid samma bord som två andra härliga tjejer som vi skrattade och skojade tillsamans med, så det har varit en härlig helg.

Igår var det lite utmaningar precis som idag. Jag var inte med i alla, för det räckte inte tiden till. Men jag gjorde en tävling som var att man skulle göra något vintage, man skulle tänka 'Som på mormor och farmors tid'. Inte det enklaste....det är så många som är otroligt duktiga på det. Jag valde bara ett foto från slutet av 60-talet. Det är ett foto på mina föräldrar.

Jag köpte dessa papper för längesedan och jag gillar färgerna på dem men det ha liksom inte blivit något av det. Men nu kom de väl på plats. Sedan blev det lite grönt glitterpapper som jag stansade ut en bård av (Magnoliadie) och hur mycet vintage är det över ett sådant papper? Titeln är sansat med Chocolate och sedan är det några såna käcka små klisterlappsbokstäve oxå.

 

Detta med lysningsbjörk verkar vara en tradition som kommer från den delen av landet som jag härstammar ifrån. Nu förtiden så kör man väl inte med Lysning heller iofs... Jag har tänkt att jag ska fråga mina föräldrar mer om detta och skriva lite mer journaling på denna LO.

 

Med denna LO så vann jag tredjepris. Jag vann en hel platta av stämplar från Kortmakaren. En av de nya julplattorna. WOW! En perfekt vinst för mig! Om sanningen ska fram så hade jag ju köpt just den plattan samma dag, men jag fick byta min vinst mot den andra plattan. Så om jag bara hade kommit ihåg att köpa EZ hade ju lyckan varit total :) Jag kommer visa fler alster längre fram...en i taget får räcka.

 

Nu är klockan mycket, jag har inte gjort så mycket jobb som jag borde ha gjort....Men det är ju en dag imorgon oxå... Nu är det läggdags!

 

Dagens plus: Ett bra samtal med flams och trams men med mycket seriöst oxå

Dagens minus: Stresskänsla

Dagens fundering: Vart tog lönen vägen?



Kommentarer
lenislenis

Grattis till vinsten, din LO är jättehärlig! Jag gillar det "enkla" :)

2010-10-04 @ 12:10:15
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Sara-SaGam

Grattis till din vinst Agneta. Den var du värd!

2010-10-04 @ 20:55:42
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0