Nu är det höst

Mörkret är här, regnet smattrar mot rutan....och jag gillar det. Okej, ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte mörkret på morgonen, men såhär på kvällen är det helt okej. Löven trillar ner ett efter ett, men vad gör det? Det kommer ju nya till våren. Jag sitter här med en kopp rykande hett te, jag har tänt ljus och jag har plockat fram grejer för att göra julkort. Det är väl lika bra att sätta igång med det projektet. Tänkte undvika att ha det som tidigare år, när jag måste stress-göra hälften av alla kort jag ska skicka. Det blir liksom inte som jag har tänkt mig då... Men i år så ska jag visa (för mig själv) att jag har lärt av mina misstag.

Idag har det varit ännu en knäpp dag på jobbet. Det börjar nu kännas tungt att gå dit. Jag hittar inte riktigt glädjen längre... Det var många år sedan jag kände så. Ja, det var väl mitt första år möjligen. Jag letar verkligen efter att känna glädjen, men jag gör det inte. Det bara känns tungt. Jag trodde inte jag skulle kunna tröttna, men nu behöver det hända något för att det ska vända. Det kan inte rulla på som terminen hittills har gjort...för då håller jag inte ihop...

Jag har i alla fall gjort en LO om hösten. Har använt alla möjliga papper från Bo Bunny och Crate Paper. Sedan lite glitterdekorgummi från Panduro. Än en gång har jag provat att använda två olika typsnitt till rubriken, och hur kan det gå fel med Heidi Swapp?

 

Nu ska jag ta tag i julkorten....

 

Dagens plus: R

Dagens minus: Virrvarr på jobbet

Dagens fundering: Blev det ett missförstånd?



Kommentarer
Sara-SaGam

Ta hand om dig Agneta!

2010-10-19 @ 21:34:31
URL: http://sagam.blogg.se/
Sara-SaGam

Ta hand om dig Agneta!

2010-10-19 @ 21:35:34
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0