Måndagar är inte så roligt som många tror!

Nästa år vill jag ha ett bättre schema på måndagar. Egentligen vet jag inte vad som är fel, jag har inte så många lektioner, jag har bra klasser...men.....jag är helt matt när måndagen är slut. (Och med slut menar jag när klockan är 15.40 och jag slutar jobba). Idag har det varit ännu en sådan dag. Men den började bra, jag hade värmarsladden i bilen så den var varm och skön när jag skulle åka till jobbet. Skönt att slippa skrapa rutor. :) Men det ryktas om att detta ska bli den kallaste vintern på 1000år (Vafalls??). Kanske mer snö än förra året? Stackars lilla bilen som får stå ute... Men, den ska ju få nya vinterdäck iaf och nu ska jag köpa nya lampor till den fram. Jag har coola xenonlampor fram, men det är ju helt ocoolt att de kostar 600spänn styck. Finns det ingen hejd på galenskapen? Sedan vet jag inget mer som bilen behöver (kräver) just nu.....men jag anar att det kommer komma.

Nåja, åter till min måndag :) Började dagen med en konferens som var sådär rolig. Det är tråkigt att börja veckan med jobbig info, men efter det har jag och B vår klass och det är alltid bra. Tänk att vi har världens bästa klass, igen! Sedan går allt fort, jag hinner inte allt jag vill hinna. Ja ja... :)

Här är en till LO från scrapträffen. Det togs en gruppbild på alla som var där och pysslade och det blev ju så klart en utmaning att scrappa fotot sedan. Jag valde att göra det i lite höstiga färger. Jag limmade även fast den namnskylt jag hade gjort för träffen. Sedan köpte jag fin-blommor på mässan och jag lovade mig själv at verkligen använda dem direkt, jag ska inte spara allt för att jag får för mig att det är för fint för det projekt jag just då håller på med. Jag passade även på att använda rubons-bokstäver som jag köpte för många år sedan, bra att de kom till användning oxå :)

 

Diana har nu sagt til mig at jag inte får köpa mer pysselgrejer förrän jag har gjort klart 100 projekt. Det är skitbra, för jag har massor och behöver verkligen inte mer. Nu kommer jag göra slut på lite grejer, ska börja med julkorten snart... Bäst av allt är att KontrollFreaket har stenkoll på mig, det där med disciplin är väl inte min starka sida. :) Så sent som igår gjorde jag något som jag bestämt mig för att inte göra, men jag var jäkligt nöjd när det var gjort ändå. Ibland tar man ju beslut som inte är helt genomtänkta, och jag är inte sämre än jag kan ändra mig.

 

Nu är det en ny vecka att ta tag i innan jag får se fram emot helgen. På lördag ska jag hem till Helene och då blir det pyssel och kompismys. Åh vad roligt det ska bli! En resa till Kristinehamn är inte att förakta!

 

Dagens plus: Gott te, tända ljus och höst

Dagens minus: Den tunga känslan

Dagens fundering: Är det verkligen bara en tiondel?





Kommentarer
Gunvor

Underbar LO Agneta!



Kram, Gunvor

2010-10-13 @ 17:13:19
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0