En dagbok på jobbet

Jag bestämde mig för att göra en jobb-dagbok häromdagen. Ska skriva ner lite allt möjligt i den är planen. Började redan igår faktiskt. Det är otroligt härligt och befriande att skriva. Man skulle så klart kunna skriva detta i ett block som jag har på jobbet...men det är ju roligare med ett piffigt block. :) Just nu känner jag att jag behöver allt det där som är lite roligare...

Bakgrundspapperet är från Magnolia och är väl från årets julserie. Sedan har jag stämplat en paisley från BG (den som faktiskt är grunden till min tatuering :) ) och embossat den med turkostglitter-EP. Underbart snyggt :) Sedan blev det en lila titel (Heidi Swapp). Ville ha det enkelt eftersom blocket kanske får åka i väskan lite då och då. Nu ska jag bara komma ihåg att skriva oxå :)

 

Idag har den första snön trillat ner. Men jag är ju helt orutinerad, jag har ingen glögg hemma. Snyft och snörvel! Det fick bli te istället. Har insett att Grön Safari kvalar upp på favoritlistan av teer. Nu när det börjar närma sig advent kommer nog mitt krydda Mandarin-te förgylla ett gäng kvällar. :)

 

Idag skulle jag åka och handla lite smågrejer på ICA och när jag kom till köttdisken så hittade jag grishjärtan. Jag har aldrig sett färska grishjärtan i affären förut. De var ju billiga oxå, 3 kronor. Jag köpte 4 stycken för att ha till jobbet. Perfekt eftersom vi precis har pratat om hjärtat och blodomloppet. Så okej, jag köpte 4 härtan, av kanske 15 som låg där. Det som jag nu funderar på är, VEM åker till ICA för att köpa grishjärtan? Vad har de hjärtana till? Mat? Helt oförklarligt! Jag ringde till Maria som då började gissa vad jag hade köpt för något. Hon gissade på många andra grejer och hon fick ställa många frågor innan hon kom rätt. Men det var en kul lek iaf :)

 

Imorgon är det onsdag, halva veckan har gått...tiden går fort. Jag borde se till att bli klar med mina omdömen. Det får bli morgondagens uppgift. Det är visst lite segt det där. varför? Det är värre än vanligt. Är det för att jag inte längre har dem i pappersform längre? Varför fundera på det nu? Varför inte bara skriva? Eller, varför inte bara kolla på House och skjuta upp det till imorgon och tro att det kommer vara roligare då?

 

Dagens plus: Nya tankar och nya idéer.

Dagens minus: Människors totala respektlöshet mot sina medmänniskor

Dagens fundering: Grishjärtan verkligen?





Kommentarer
Gunvor

Grishjärtan används till hundmat (det finns dom som kokar själva) men också till bl a hemlagad pölsa.



Kika in i min blogg vid tillfälle ;)



Kram, Gunvor

2010-11-10 @ 09:41:07
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0