1:a advent

Idag är det alltså första advent. Jag hade tänkt att gå en sväng på stan men snö och blåst talade till mig och sa att hålla mig inomhus istället. Så det har blivit städning, pyntning, läsning och minimalt med jobb idag. Nu har jag rättat nästan alla prov (har typ 4 matteprov att rätta) och jag har planerat de flesta lektionerna för kommande vecka. Så jag räknar med att inte behöva ägna mig åt en massa jobb på kvällarna. Jag har istället planerat att umgås med mina vänner istället. Det blir toppen det!

För ett par dagar sedan fick jag en beställning på två kondoleanskort. Det är inte det lättaste att göra. Jag gjorde dem enkla.

Här är ett etruskakort som jag har embossat rutor på. Sedan är det svarta blingswirlar och texten är sedan stansad i Uptown girl.

 

 

Här är fågeln embossad med vinrött EP och sedan målad med distress. Texten är magnetstämplar. Varför använder jag dem så sällan? Det är ju snyggt och smidigt.

Igår var jag hemma hos kompisar som nyligen fått barn. En liten söt Lillasyster hade hittat ut i världen. När jag var där passade hon dock på att sova hela tiden. När jag skulle åka hem fick jag med mig Storasyster som ville pyssla lite hos mig. Det blev lite alltmöjligt gjort... På sätt och vis julkort, men även grattiskort...allt i ett på något vis. Jag ägnade mig åt att färglägga lite så det kanske kan bli något julkort klart snart.

Håller även på med ATC i utmaningen från Helene. Jag ska göra tre stycken ATC med tema Fika. Ett är klart och två är typ klara....åtminstone inne i mitt huvud.... Vi får väl se vad det blir av det.

Nu är det dags att hoppa ner i sängen och läsa lite i boken och sedan sussa sött och sedan se fram emot en vecka i Säffle!

Dagens plus: Rensad golvbrunn
Dagens minus: Tiden som inte räcker till
Dagens fundering: Varför sitter det inte ett vägguttag där JAG vill ha ett???


Kommentarer
Gunvor

Jättefina kondoleanskort. Jag håller med om att de är svåra, men jag tycker du hittade rätt!



Kram, Gunvor

2010-11-30 @ 17:06:02
URL: http://gunvors.blogg.se/
Country Life

Excellent site.

2011-05-13 @ 12:19:03
URL: http://country-life.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0