Det är väl sommar?

Idag har jag både sett och hört svalorna, och vad är mer sommar än det? Idag har det varit soligt och härligt och jag har sutit på balongen och haft det skönt. Vågade inte för länge dock, jag vet ju hur min stackars näsa brukar se ut, och om jag håller på så varje sommar så kommer den väl snart trilla av.... Hade tänkt mig att köpa fina blommor och göra i ordning balkonglådorna idag, men det hade ju 3 miljoner andra karlstadbor kommit på. Så jag hoppade över det, det får bli imorgon istället. Nu vill jag ju sitta på balkongen och ha det slappt och gott. Fritz gillade oxå balkongen. Han fick i sig en fjäril och en skalbagge av något slag. Plus att han var väldigt sugen på fåglarna som verkade finnas överallt. Helst ville han ligga i knät på mig, men det var ju varmt så det räckte ändå, och jag satt ju och läste kemiarbeten så jag hade inte tid eller plats för honom just då.

Igår började med att scrappa et block som jag fått på beställning. Det blev fint, men idag så skulle jag känna om limmet var torrt och om det hade tagit ordentligt så jag tryckte till lite ovarsamt och papperet sprack. Inte bra! Jag hade ju tänkt att jag skulle bli klar med det idag, men nu ligger det där, jag har inte ens börjat om på det. Man ska väl ha något att göra imorgon? Det är ju så himla tråkigt att sitta och skära till för spiralen på ryggen på blocket...... Har inte kommit på någo fiffigt sätt ännu.... Ett tag var jag inne på att använda min BIA, men vad ska man använda för papper för att få till ett bra snyggt randigt block?

Jag visar upp en LO som jag gjorde för ett tag sedan. Det är ännu en LO till mitt släktalbum, just detta är min mammas farmor och farfar.

Dagens plus: Vit saltgurka från Kinda

Dagens minus: Jag hann inte allt jag hade tänkt mig

Dagens fundering: Kanske kan jag lika gärna städa imorgon?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0