Se upp i backen!



Här har jag gjort en LO för Mazzarins räkning. Det skulle vara vintertema så jag lånade foton av kompisar. För vad är mer vinter en barn som åker stjärtlapp (vilket för övrigt är ett väldigt konstigt ord), pulka eller snowracer? Tyckte fotona var roliga för det var lite fart i dem. Jag har använt mönstrade papper från Maja Design. Tycker de är jättefina. Verkligen vintriga! Har stansat ut titeln i silverglittrigt dekorgummi.

Idag har solen äntligen lyst. Starkt och varmt. Var ute på en prommis på eftermiddagen och njöt verkligen av det. Hade precis innan plockat i ordning mina cd-skivor och plockat undan gamla videofilmer ur hyllorna. Var en hel del damm som gömde sig där, så det kändes skönt att få det rent. Jag har även gjort rent golvbrunnen i badrumemt idag. Men herregud så äckligt det är. Okej visst, det är mitt hår det där. Men det blir ju så långt och slemmigt och blött och vidrigt. Så skulle jag ju vara superordentlig och göra rent inuti rören. Vips var ett rör istället två rör, en packning och en ring. De pasasde inte riktigt ihop så som jag ville att de skulle passa ihop. Men efter lite våld och svordomar så löste sig det hela väldans bra. Så jag har varit väldigt duktig idag! Jag har även hunnit med att scrappa en LO till idag, men den får ligga till sig lite.

Idag på förmiddagen fick jag sms av min rektor. Han informerade mig om att i år kommer det vara Nationella Prov i kemi för åk 9. Känns ju lagom kul när jag har alla fyra niorna i år. Förra året hade jag ju tre klasser som skrev NP i biologi och det var nära att ta knäcken på mig, nu blir det fler elever samt att den praktiska delen inte kommer vara lika smidig att genomföra som förra året. SUCK! Jag fattar inte hur det är tänkt att man ska hinna rätta proven, jag kommer ha endast en månad på mig, men betydligt kortare tid för den praktiska delen. Kanske är det dumt att stressa upp sig redan nu....

Imorgon ska jag fika med Gunilla på förmiddagen för att sedan åka till Säffle en sväng och jobba. Har lite grejer jag behöver komma ikapp med känner jag. Nog för att det är lov, men det funkar inte för mig att inte jobba. Jag vet ju hur det ser ut på min arbetsplats och det behöver verkligen bli lite ordning där. Tror att ett gäng pärmar kan göra det lite bättre :)

Nåja, nu ska det bli te och lite bokläsning. Håller på att läsa om twilight-serien. Märkligt att jag är helt fast i den där tonårs-sörjan.....

Dagens plus: SOLEN
Dagens minus: Vetskapen om de nationella proven
Dagens fundering: Skulle Jake bli en varulvs-vampyr om han blev biten av Edward? (Twilight.....)


Kommentarer
Elwa

Du är inte sysslolös hör jag! Visst är det skönt att fixa till och känna sig nöjd, det är guld sedan när inte tid finns till såna utsvävningar!

2010-03-03 @ 06:34:55
URL: http://elwa.se/galleri
Gunvor

Underbar LO Agneta! Och skriv om Twilight-serien när du läst ut den första boken! Jag är sugen (!) men tveksam ....

Kram, Gunvor

2010-03-03 @ 20:44:15
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0