Jag är en vinnare!

I helgen som snart är slut så har det varit scrapbookingmässa här i Karlstad och det har varit helt tokigt roligt! Det var en utmaning som lockade mig mer än de de andra, det fanns allt som allt 4 att välja på.

Uppgiften var att inspireras av Mathias Frykholms verk till omslaget av filmen Dolan's Cadillac. Man fick fritt skapa kort eller LO.


(jag har hämtat bilden från Mathias hemsida). Detta var inspirationsbilden. Jag fångades mest av färgerna, men även av det tydliga ansiktet i de orangeatonerna. Vad blev det då jag gjorde?

Jag stämplade Lennon (från Stampsmith) med orange och bruna toner. Jag har sedan anävnt papper i serien Indian Summer från Basic Grey. Jag ruffade till kanterna lite, det behövdes en liten tuffare lok. Jag klippte ut ett löv från ett av papperena och limmade fast det men vek upp lite av kanterna på det för att det inte skulle bli helt platt. Texten är i guldglittrigt dekorgummi och fonten är Heidi swapp från quickutz (favorit just nu). Texten är kanske lite simpel på något vis, lite för fantasilös....men så blev det iaf :) Jag har 3d-lack på Lennons glasögon för lite extra tryck just på honom.

 

Jag blev stolt över att få pris i denna tävling (ja, det blev tredje pris) eftersom det var Mathias själv som utsåg vinnarna. Någon som inte själv ä involverad i scrap-och stämpelvärlden utan någon som är grym på färg, form och allt i andra sammanhang. Jag blev nöjd med kortet och jag fick höra kommentarer om att det var ett typiskt 'Agneta-kort'. Vet inte riktigt vad det är som är det typiska, kanske färgerna, kanske stämpeltypen kanske....jag vet inte....men jag ser det jag med.....det syns att det är jag som gjort det :)

 

Nu är det dax att njuta av de få timmarna som är kvar av sportlovet. Hur kan en vecka gå så himlans fort? Jag har iofs gjort mycket, jag har även slappat mycket, jag har njutit av solen och det vackra vädret, jag har jobbat, jag har pysslat och jag har läst en massa böcker (3 stycken iaf). Vad mer kan man begära? En vecka till så klart :)

 

Dagens plus: Trevlig mässa

Dagens minus: Lovet är redan över

Dagens fundering: Vad gör jag för fel?



Kommentarer
Sara-SaGam

Åh vilket fint kort. Grattis till vinsten! Den är du värd. Gillar det mycket!

2010-03-08 @ 22:28:46
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0